Ota yhteyttä

7 vinkkiä onnistuneeseen Facebook-postaukseen

3 kesäkuuta 2018

Monien yritystilien ylläpitäjillä tuntuu olevan vaikeuksia keksiä mielenkiintoista sisältöä seuraajille. Miten tuoda uusia ideoita yrityksen Facebook-tilille? Kokeile vaikka näitä seitsemään vinkkiä.

Toisinaan voi tulla vastaan tilanne, että Facebook-postauksia tehdessä ideat ovat harmittavan vähissä. Huoli pois! Näiden seitsemän vinkin avulla otat hyödyn irti Facebookin erilaisista postausmalleista ja saat eloa sekä monipuolisuutta sisältöösi.

1. Diaesityksestä video

Videot ovat jo pidemmän aikaa pitäneet pintansa toimivina somesisältöinä. Aina videoiden kuvaamiseen ei kuitenkaan ole resursseja, mutta ei hätää. Tiesitkö, että Facebookin diaesitys-mallilla voit luoda videomuotoisen kuvaesityksen käden käänteessä? Tästä olemmekin jo bloganneet aiemmin ja step-by-step ohjeet löydätte täältä .

2. Minkä valitset? -postaus

Me suomalaiset tykkäämme kertoa somessa mielipiteemme, kun sitä meiltä kysytään. Olisiko siis aika kokeilla postausta, jossa seuraajat pääsevät valitsemaan mieleisensä eri vaihtoehdoista. Esimerkiksi eräs saunapostaus on kerännyt Facebookissa lähes 10 000 kommenttia ja yli 5000 tykkäystä ilman mainosrahaa.

3. Kuvakaruselli

Oletko jo kokeillut visuaalisesti näyttävää kuvakarusellia, jossa sama kuva jatkuu kuvasta toiseen. Esimerkiksi Finnair on käyttänyt Facebook-postauksissaan tällaisia kuvakaruselleja. Somekuvia voit näppärästi tehdä esimerkiksi Canvalla. Ohjeita Canvan käyttöön löytyy täältä .

4. Luo kysely ja mausta sitä GIF:llä

Usein hyvin simppelit, mutta mielenkiintoiset postaukset toimivat parhaiten. Facebook-kyselyominaisuuden ansiosta seuraajia voi pyytää äänestämään kahden eri vaihtoehdon välillä. Vaihtoehtoina voi käyttää kuvia ja tekstiä, mutta entistä mielenkiintoisemman saat kyselystä käyttämällä erilaisia GIFejä vastausvaihtoehtoina.

5. Arvontapostaus

Milloin viimeksi olet järjestänyt somessa arvonnan? Mikäli arvonnan järjestämisen on sinulle uutta ja säännöt eivät ole vielä tuttuja, kannattaa kurkata aiempi postauksemme ” Mikä on sallittua ja mikä on kiellettyä Facebook-arvonnoissa? ” ja ottaa haltuun oikeaoppisen Facebook-arvonnan etiketti.

6. Asiakaspalaute

Oletko saanut asiakkaaltasi esimerkiksi yksityisviestillä palautetta, joka ansaitsisi erityiskiitoksen? Jaa palaute sivullasi pienten saatesanojen tai kiitosten kera. Muistathan kuitenkin pyytää ensin luvan palautteen julkaisemiseen. Yksi vaihtoehto on myös kysäistä olemassa olevilta asiakkailta käyttökokemuksia ja kertoa niistä.

7. Seuraa myös muissa kanavissa

Mikäli yrityksesi on aktiivinen myös muissa somekanavissa, kannattaa seuraajia aina toisinaan muistuttaa seuraamaan sisältöä myös muissa kanavissa. Samaa sisältöä eri kanavissa ei siis kannata jatkuvasti jakaa, jotta jokaisella kanavalla olisi tarjottavanaan myös jotain uutta seuraajille.

Koulutamme Facebookia livenä tai webinaarina missä vain, joten pyydä ihmeessä tarjous ja tutustu FB-koulutuksiimme!

Facebook-koulutukset