Ota yhteyttä

Facebookin mainostyökalu uudistui - näin saat parempia tuloksia

Facebookin mainostyökalua käyttämällä saat tehokkaampia mainoksia kuin suoraan Facebook-sivuilta tehdyllä mainonnalla. Lue pikaohjeet mainostyökaluun.

Jonna Muurinen

Kuulun perustaja, toimitusjohtaja ja pääkouluttaja.

PÄIVITETTY 22.1.2023

Call to action nappula tuo tehoa Facebook -mainontaan

Se mikä vaikuttaa mainosten tehoon on toimintokutsu, eli CTA. Siis vanha kunnon call-to-action, joka tutkitusti lisää klikkailua merkittävästi. CTA-vaihtoehtoja on useampia, riippuen toki siitä mitä mainoksella haetaan. Tai sitten ei ole pakko valita mitään painiketta.

CTA-nappula

Mainoksen sijoittelu Facebook-sivulle

Missä kohti sivua mainos sitten on tehokas? Se riippuu taas siitä, mitä mainoksella halutaan saada aikaiseksi, mutta olettaen että haetaan esimerkiksi sivutykkäyksiä, niin paras paikka on sijoittaa se aikajanalle. Jos tavoitteenasi on brändinäkyvyys, niin mainoksen laittaa myös oikeaan laitaan.. Pitää vain muistaa, että oikean sivupalkin mainospaikat ovat vähemmän klikattuja kuin muut mainospaikat. Aikajanamainos on KOLME kertaa tehokkaampi, kuin sivun oikeaan laitaan sijoitellut pikkumainokset. Alla kuva siitä missä kohden mainoksenluontiprosessia paikka nyt valitaan. Nykyisin sijoitteluvalikko on vaikeasti huomattavissa, koska näkymä on alla oleva:

Facebook-mainoksen sijoittelu

Kun näet ylläolevan kuvan ja haluat muokata automaattista sijoittelua, klikkaatkin rastin ruutuun MUOKKAA SIJOITTELUA . Tällöin saat näkyviisi alla olevan näkymän. Seuraavaksi klikkaatkin kohdan Facebook auki ja voit valita alla olevan kuvan näkymästä joko raksin ruutuun tai rastin ruudusta pois riippuen siitä mitä mainospaikkoja mainoksellesi valikoit.

Metan mainonnan sijoitteluvaihtoehdot

Lisää Facebook-mainosten sijoitteluista kerromme toisessa blogikirjoituksessamme .

3 vinkkiä tehokkaaseen Facebook mainontaan

  1. Valitse kuva huolella . Mieti millainen kuva houkuttelee kohdeyleisöäsi reagoimaan haluamallasi tavalla
  2. A/B testaus . Älä toki tyydy yhteen mainoskuvaan ja -tekstiin. Kokeile mikä kuva toimii parhaiten ja mikä teksti toimii parhaiten. Kun olet pyörittänyt mainosta muutamalla eri kuvalla, katso puhtaasti mainoksen analytiikkaa ja valitse tehokkain, eli se, joka on aiheuttanut eniten reagointeja. Klikkauksia, konversioita, tykkäyksiä, jakoja – mikä tavoitteesi nyt olikaan. Panosta tehokkaimpaan vaihtoehtoon suuremmalla rahalla.
  3. Kokeile eri kehotteita . Tee A/B -testausta siis myös (ja etenkin) kehoitteiden kanssa. Toimiiko ”Osta nyt” vai ”Lisätietoja” paremmin. Tämä on niin tuote- ja alakohtaista, että tehokkaimman kehoitteen löydät vain kokeilemalla. Kehoitteet ovat mahtava uusi lisäys mainosten tehokkuuden kokeiluun!

Mikäli Facebook-mainonta kiinnostaa enemmänkin, tutustu koulutuksiimme!

Facebook-koulutukset