Facebook-tapahtumat elävät juuri nyt toista kukoistuskauttaan. Nykyään siis yrityssivujen luomat tapahtumat leviävät verrattain hyvin, koska joka ikinen, joka klikkaa osallistuvansa tapahtumaan tai olevansa siitä kiinnostunut, levittää tapahtuman automaattisesti koko omalle verkostolleen. Tapahtuma saattaa siis olla erittäin tehokas tapahtuman näkyvyyden levittäjä.

Mitä päivittäisin tapahtumasivulle?

Tapahtumasivulle kannattaa tietenkin laittaa kaikki mahdollinen tapahtumaan liittyvä tieto ja mielellään jo ennen tapahtumaan sinne voidaan päivittää ajankohtaiset asiat ja tulevat asiat. Mikäs sen hauskempaa, jos sinne vielä kootaan kuvia tapahtuman aikana tai jälkikäteen. Alla kuva kuinka esimerkiksi joulukonserttitapahtumassa kysyttiin ennakkoon mitä lauluja valitaan yhteislauluksi. Itse tapahtumassa laulettiin sitten yleisön valinta, mukava tapa keskustella osallistujien kanssa jo ennakkoon. Tehokkaimmin toimivat tapahtumat ovat hyvinkin aktiivisia tämän suhteen, vaikka suurinta osaa tapahtumista ei ihan tällä tasolla päivitetäkään.

KUVA

Tapahtuman mainostus

Tapahtumaa voi mainostaa kahdella eri tavalla Facebookissa. Voit tehdä tapahtumasta normaalin julkaisun, johon liität Facebook-tapahtuman linkin ja muutaman saatesanan. Sen jälkeen voit mainostaa kyseistä julkaisua. Toinen vaihtoehto on valita mainostyökalusta ”Lisää osallistujia tapahtumaasi”. Tämä mainostyyppi on usein kalliimpi kuin julkaisun mainostaminen, mutta toisaalta koska siinä pyydetään ihmisiä klikkaamaan ”osallistun tapahtumaan” tai ”olen kiinnostunut tapahtumasta”, niin näiden mainosten avulla tapahtuma leviää nopeasti uusille kohderyhmille. Kumpi on tehokkaampi tapa mainostaa, on täysin tapahtumakohtaista ja suosittelenkin kokeilemaan kumpaakin mainostyyppiä.

KUVA

Facebookissa voit myös valita mainoskohdennuksen siten, että voit mainostaa joko pelkästään tapahtumaasi vastanneille ihmisille tai voit sulkea pois nimenomaan ne ihmiset, jotka ovat jo vastanneet tapahtumaasi osallistumisesta. Kuva alla:

KUVA

Tapahtumatyökalu Facebookissa muuttuu kuitenkin usein, pelkästään tämän syksyn aikana siihen on tullut useampia muutoksia ja rajoituksia. Sen takia tapahtumien suhteen kannattaa koko ajan olla skarppina.

Tapahtumaan osallistujat saavat ilmoituksen, jos tapahtuma julkaisee jotakin uutta. Nykyään on myös mahdollista tilata yrityssivujen tapahtumat suoraan itsellensä. Eli jos tilaat yrityksen X tapahtumat, saat automaattisesti kaikista tapahtumista ilmoituksen. Tämäkin on hyvin kätevä Facebookin uutuus.

KUVA

Jos olet kiinnostunut näistä ja muistakin Facebookin ominaisuuksista, joilla saat tehot irti Facebook-markkinoinnista, tutustu Facebook-koulutuksiimme ja pyydä tarjous!

Facebook-koulutukset

Vinkit tapahtumamarkkinointiin tapahtuman jälkeen

Tapahtuman jälkimarkkinointi

Tapahtumamarkkinointi

Tapahtumamarkkinointi ja tehokas maksettu mainonta

Tapahtumamarkkinointi ja tehokas Facebook-mainonta

Tapahtumamarkkinointi