Raportoitko säännöllisesti Facebook-mainonnan tuloksia jollekin? Kenties Excelillä ja jollakin muulla esitysmallilla? Jos raportoit, olet taatusti iloinen tästä uutisesta: Facebookilla on vihdoin mainosten hallinnan lisäosa suoraan Exceliin! Jee! Facebook kutsuu tätä lisäosaa FAME:ksi

Excel-mainonstenhallintatyökalu mahdollistaa mainosdatan lataamisen suoraan Facebookin mainostileiltä Exceliin (Microsoft Excel 2016). Voit tehdä raportteja, jotka sisältävät tietoja useilta mainostileiltä ja voit myös kustomoida minkälaista tietoa raportteihisi haluat kirjata. Kaikki eivät varmasti tarvitse kaikkea dataa, mitä irti saisi.

Facebook Excel-mainoshallinnan edut

  • Lataa mainostilisi dataa
    Voit raportoida kampanjoidesi, mainosryhmiesi ja mainostesi menestyksestä ja nähdä kaiken saman datan kuin normaalistikin mainosraporteista näet. Demografiat, tavoitteiden saavuttamiset jne. Voit myös filtteröidä dataa ajan, tavoitteen, sijoittelun ja monen muun valikon avulla.
  • Luo yksittäinen raportti, johon yhdistät useamman mainostilin datan.
    Sinun ei tarvitse tuoda raportteja jokaiselta mainostililtä erikseen. Voit tehdä tämän kaiken, vaikket olisi Facebook developer (eli palveluiden kehittäjä) tai vaikkei yrityksellänne ole omaa Facebook -markkinointikumppania.
  • Luo ja tallenna kustomoituja raporttipohjia, joihin voit nopeasti luoda tarvitsemasi raportit. 
    Voit luoda ja ladata tulokset Facebook-mainostesi menestyksestä raporttiin. Voit myös valita mitä raporttipohjaa käytät.
  • Päivitä raporttiesi data niin usein kuin haluat.
    Päivitä datasi vaikka kerran päivässä tai vartin välein, tätä ei ole rajoitettu millään tavoin.
  • Käytä Excelin työkaluja Facebook -mainosraporteissasi. 
    Voit käyttää Excelin ominaisuuksia aivan kuten normaalistikin, eli pivot-taulukot ja muut työkalut ovat käytössäsi!

Voit katsoa Facebookin tekemän käyttöönottovideon täällä!

Aloita näin

Helpointa lienee aloittaa tältä sivulta ja klikata INSTALL.. Tämän jälkeen saat selkeät suomenkieliset ohjeet aina eteenpäin. Muutamassa kohdassa prosessi takkuili hieman, mutta parilla toistokokeilulla onnistui lopulta suht pienellä vaivalla.

Toinen asennusvaihtoehto on

  1. Avaa Excel 2016 tietokoneellasi..
  2. Lataa Facebook Mainostenhallintatyökalu Excelille Office Storesta.
  3. Loggaudu sisään Facebook-tilillesi Excelin oikeasta laidasta.
  4. Saat koodin, joka sinun pitää kirjoittaa ohjeiden mukaisesti Facebookiin
  5. Tadaa, yhdistys onnistui
  6. Luo raportti.

Fame eli Facebook-mainostenhallinta Excelille

Kun olet päässytsaanut Mainostenhallinnan ladattua, kirjaudu FB-tilillesi. Kun sen olet tehnyt, niin Excelissäsi näkyy alla olevan näköinen kenttä.

Facebookin mainostenhallinta Excelissä

Sitten vain raporttia luomaan ja Facebook ohjaa sinua askel askeleelta eteenpäin.

KUVA

KUVA

Kaikki asennusprosessin vaiheet ovat muokattavissa.

Voit valita joko valmiin esimerkkiraporttimallin tai valita/tehdä omasi. Jos et ole ennen tällaista luonut, lue Facebookin ohjeet. Raporttipohjaan voit itse valita mitä sarakkeita raporttiisi haluat (esim. näyttökerrat, tuloskohtaiset kustannukset jne.). Voit myös suodattaa raporttiisi vain merkityksellisiä tuloksia. Sulje pois tietynlaiset mainokset ja tarkastele vain tietynlaisia.

Myös raportin aikaväli on täysin muokattavissa.

KUVA

KUVA

KUVA

Lopulta voit tehdä halutessasi Excelistäsi mukavia koonteja sinulle suositeltujen avulla. Tässäpä on muuten työkalu, jota kehitellessä Facebook on kerrankin ajatellut meitä, jotka tekevät paljon mainosraportointia! Siis isompien talojen markkinoijia, jotka kenties raportoivat muulle porukalle sekä mainos- ja markkinointitoimistoja.

KUVA

 

Kysy myös koulutusta aiheesta!

Facebook-koulutukset

Facebook-mainonnan tulokset

Facebook-mainonnan tulosten mittaaaminen

Facebook

Facebook-analytiikka – mitä tietoa sieltä saa?

Analytiikka