On olemassa hyviä työkaluja somesisällönhallintaan, mutta me Kuululla puhumme niistä asiakkaillemme varsin vähän, koska pelkona usein on, että jos kokematon somemarkkinoija lähtee automatisoimaan toimenpiteitä liiaksi, persoonallisuus ja interaktiivisuus sosiaalisen median markkinoinnista katoaa. Ja juuri ne ovat kuitenkin kaiken somen ytimessä.

Välillä törmää myös urbaaniin legendaan, joka väittää, että somehallintatyökaluilla tehdyt julkaisut eivät leviä yhtä tehokkaasti, kuin normaalit julkaisut. Tämä väite on kuitenkin kumottu, kun Buffer teki laajan tutkimuksen asiasta.

Kokeile somehallintatyökaluja, jotta löydät teille parhaan

Alla on vertailu eri somehallintatyökaluista, mitä kanavia kullakin voi ylläpitää ja kuinka pitkä kokeilukausi heillä on ilmaiseksi tarjolla. Suosittelen ottamaan aina ilmaisen kokeilukauden, jotta tiedät, sopiiko työkalu juuri teidän tarpeisiinne!Somehallintatyökalut

Hootsuite Analytics

Tein taannoin Kuulun sisäiseen käyttöön videon Hootsuiten upeasta analytiikkatyökalusta. Kerron videon alussa myös yleisesti hieman, kuinka Hootsuitea voi käyttää. Video kertoo kuitenkin pääasiassa nimenomaan Hootsuiten analytiikkapuolesta, mikä voi monelle olla juurikin syy hankkia tämä työkalu. Koska video oli suhteellisen kattava, voit katsoa tämän blogin sisällön myös alla olevalta videolta. Siinä näytän livenä Hootsuiten ominaisuuksia. Video kestää reilut 16 minuuttia.

Hootsuiten peruskäyttö

Hootsuitella voit:

  • ajastaa somejulkaisut ja mainokset
  • monitoroida somesisältöjä
  • analysoida somemarkkinoinnin tuloksia
  • tehdä maksettua mainontaa
  • työskennellä tiimeissä ja antaa tehtäviä muille
  • hoitaa asiakaspalvelua, sisältää tiketöintijärjestelmän

Hootsuite Analyticsista löydät kaiken tarvittavan ja tarpeettoman datan somestanne

Kuten sanottu, Hootsuiten analytiikka on erittäin kattava. Se on niin kattava, että sieltä löytyy taatusti mittareita, joita ette ikinä tarvitse. Niinpä muista, ettei mitään turhaa kannata ikinä mitata mittaamisen vuoksi. Keskity aina olennaisiin mittareihin.

Voit muokata Hootsuiten analytiikkapuolta aivan kuten haluat. Valmiita pohjiakin löytyy. Voit esimerkiksi kerätä taulun kokonaisesta vuodesta taikka keskittyä pelkästään videoiden analytiikkaan.

Voit analysoida kanavia joko erikseen tai yhteisesti.

Hootsuitessa on 11 ns. getting started -taulua, joihin valitset rasti ruutuun menetelmällä haluamasi analytiikat.

Hootsuite Analyticsin getting started taulut
Erilaisia valmistemplaatteja Hootsuitesta löytyy joko kanavakohtaisesti tai vaikkapa keskittyen eri mittareihin, kuten tietoisuuden kasvuun, sitoutuneisuuteen tai konversioihin.

Vertaile eri kanavia eri aikoina keskenään

Parasta analytiikkapuolella on se, että aikaa näkee koko ajan pitkälle taaksepäin ja voidaan vertailla eri kanavia keskenään tai juuri itselle tärkeitä mittareita keskenään.

Kun näkee kanavat ja niiden metriikat rivissä vierekkäin, on paljon helpompaa tehdä päätöksiä tekemisen suhteen. Hyvin usein käy niin, että esimerkiksi sitouttavin kanava onkin aivan jokin muu, kuin oli ensin ajatellut. Kun laitat kanavat riviin esimerkiksi sitouttavuuden, kanavasta saatavien klikkien tai vaikkapa videoiden katselun suhteen, alat ymmärtää kunkin kanavan merkitystä paljon aiempaa paremmin.

Hootsuite kanavavertailu
Voit verrata kanavia keskenään tietyillä aikaväleillä. Tässä kuvassa tutkitaan Facebookin, Twitterin, Instagramin ja Linkedinin seuraajamäärää maaliskuussa -22 verrattuna helmikuuhun -22.
Hootsuite sitoutuneisuus
Tässä kuvassa vertaillaan eri kanavien sitouttavuutta eri aikoina.

 

New call-to-action

New call-to-action