Ota yhteyttä

LinkedIn yrityssivun luominen

LinkedIn-yrityssivun luominen on perusta yrityksen viestinnälle LinkedInissä. Tästä blogista löydät ohjeet LinkedIn-yritysprofiilin luomiseen.

Päivitetty 16.2.2023

LinkedIn-yrityssivun luominen on yrityksen portti maailman suurimpaan ammattilaisten somepalveluun. LinkedIn-profiilin luoneita ammattilaisia on Suomessakin jo yli miljoona, joten nyt on aika kiivetä laivaan, jos et ole vielä sitä tehnyt.

Näin luot LinkedIn-yrityssivun

  1. LinkedIn-pääsivun yläpalkissa oikealla on kohta ”Work”. Klikkaa siitä avataksesi valikon, rullaa ihan alas ja valitse ”Create a company page”. Uusi ikkuna avautuu.
  2. Pääset valitsemaan, millaisen sivun aiot luoda

    Linkedin yrityssivun luominen
  3. Kirjoita yrityksen nimi sellaisessa muodossa, kun haluat sen listauksista löytyvän, esimerkiksi Kasvuhaluinen Yritys Oy. Halutessasi voit muokata yrityssivun URL-osoitetta. Laita rasti ruutuun, jossa vakuutat olevasi oikealla asialla. Sitten klikkaa ”Create page”.

    Linkedin yrityssivun luominen
  4. Welcome to your Company Page -pikkuikkunassa LinkedIn-neuvoo tekemään hyvän ensivaikutelman. Klikkaa ”Get started” aloittaaksesi.

    LinkedIn-yrityssivulla voit antaa positiivisen vaikutelman yrityksestäsi kertomalla selkeästi toiminnastanne ja palveluistanne
  5. Anna yrityksen perustiedot ja kirjoita kuvaus. Aluksi riittää lyhytkin kuvaus, mutta panostamalla kuvaustekstiin voit tehdä sen hyvän ensivaikutelman ja tulla löydetyksi. Jos toimit Suomessa suomeksi, kirjoita kuvaus ensin suomeksi ja tarvittaessa vaikka lyhennelmä loppuun englanniksi.

    LinkedIn-yrityssivun tärkeä elementti on yrityksen kuvausteksti
  6. Valitse yrityksellesi sopivat erityisosaamiset, eli Specialities. Nämä ovat osa hakukonelöydettävyyttä, joten kannattaa laittaa täydet 20 osaamista, jos mahdollista.

    LinkedIn-yrityssivulle määritellään mm. toimiala, henkilöstömäärä ja perustamisvuosi
  7. Featured Groups -kohtaan voit valita ryhmiä, joissa työntekijät ovat aktiivisesti mukana. Tämän kohdan voi hyvin jättää tyhjäksikin.
  8. Lisää yrityksesi logo sekä kansikuva. Panosta laadukkaisiin kuviin – ne ovat tärkeä osa ensivaikutelmaa. Logon optimikoko on 300×300 pikseliä ja kansikuvan 1536×768. Vinkki kansikuvan asettelusta: käytännössä ainoastaan kuvan yläreuna tulee näkyviin. Alla esimerkki kuinka suorastaan dramaattisen pieni osa. Kansikuva myös näkyy eri tavoin erilaisilla näytöillä. Kannattaa aloittaa yksinkertaisella kuvalla tai jos luovuutta ja osaamista löytyy: anna palaa.

    Linkedin yrityssivun kansikuva
  9. Lopuksi klikkaa sivun oikeassa yläreunassa ”Publish”. Sivua ei voi tallentaa luonnoksena, vaan se menee heti julki. Kunhan tiedot ovat oikein, voit huoletta julkaista sen. Kaikkia sisältöjä voi parannella myöhemmin.
  10. Kerro yrityksesi työntekijöille, että yrityssivu on nyt perustettu ja pyydä heitä linkkaamaan oma profiilinsa tähän sivuun.

Onneksi olkoon! Nyt on tie auki LinkedIn-maailmaan.

PS. Kuulun LinkedIn-sivulta voit katsoa mallia suunnitelmallisesta ja säännöllisestä LinkedIn-julkaisemisesta.

Jos tuntuu, että LinkedIn voisi olla teille arvokas kanava, mutta tarvitsette apua päästäksenne alkuun, autamme mielellämme!  

Lue lisää LinkedIn-koulutuksistamme!

FB-mainoskuvakoko (1200 x 628 px) (14)