Useilla yrityksillä Facebook-sivulle on kaksi tarkoitusta: saada seuraajia ja tavoittaa heidät sisällöllään. Todellisuudessa kaikki seuraajat eivät näe tykkäämänsä sivun julkaisemia sisältöjä. On sanottu, että vain 16 % seuraajista näkevät sisällöt.

Nämä vinkit auttavat sinua tavoittamaan seuraajasi sekä kasvattamaan Facebook-sivusi tykkääjämäärää.

1. Tunne yleisösi

Pääset tutustumaan seuraajiisi Facebookin mainosten hallinnassa (Mainosten hallinta —> Työkalut —> Kohderyhmätiedot). Sieltä näet seuraajiesi sukupuolen, iän, työllisyystilanteen, parisuhdestatuksen, kouluksen ja sijainnin. Näiden tietojen avulla voit tarjota juuri sinun yleisöäsi kiinnostavaa sisältöä.

2. Tuo henkilökunta esille

Tällä tavoin osoitat seuraajillesi, että Facebook-sivua ylläpitävät oikeat ihmiset. Se myös tuo sivullesi persoonallisuutta. Voit esitellä yrityksen työntekijöitä videoin, kuvin ja tekstein sekä samalla tuoda esille yrityksesi palvelua tai tuotteita.

3. Laita Facebook-sivu osaksi blogiasi

Näin annat lukijoillesi viestin, että olet aktiivinen sosiaalisessa mediassa. Facebook-sivun näkyminen blogissa tarjoaa myös helppoa sisältöä blogiisi. Lisäksi blogissasi vierailevat pääsevät helposti tykkäämään Facebook-sivustasi.

4. Käytä toimintokutsupainiketta

Facebook on hyvä paikka tavoittaa kohdeyleisösi, mutta älä sido itseäsi liikaa yhteen kanavaan.

Toimintokutsulla voit

  • pyytää ihmisiä tilaamaan uutiskirjeen
  • ohjata ihmiset tiettyyn paikkaan verkkosivuillasi
  • viedä ihmiset esimerkiksi tapahtuman osallistumissivulle.

Näillä pienillä vinkeillä autat Facebook-yrityssivuasi menestymään!

Lähde: Social Media Today – 4 Ways to Make Your Company Facebook Page More Successful