Facebook-mainonta tarjoaa paikallisesti toimiville yrityksille hyviä mainostusmahdollisuuksia. Facebookin mainostusominaisuus Markkinoi paikallista yritystä voi olla hyvä mainosmuoto ravintoloille, kahviloille ja paikallisille nähtävyyksille ja matkailukohteille. Siis sellaisille palveluille, jotka haluavat ilmoittaa olemassaolostaan ihmisille, jotka voisivat käyttää palvelua hetken mielijohteesta.

Miten teet mainoksen lähelle yritystänne?

Voit mainostaa monilla eri tavoilla yrityksesi välittömässä läheisyydessä olevilla ihmisille. Paikallisen tunnettuuden mainoksia näytetään ihmisille, kun he ovat lähellä yrityksesi toimipistettä tai jotakin toimipisteistäsi. Voit mainostaa esimerkiksi näyttämällä heille karttakortin, eli että mainoksen näkijät saavat karttaohjeet miten tulla teille tai Soita nyt-nappulan rohkaisemana pystyvät soittamaan teille.

Kaikista helpointa on lähteä tekemään mainosta painamalla sinistä kuvaketta, jossa lukee Markkinoi paikallista yritystä. Uutta tässä on se, että nyt jokaiseen mainokseen voi valita toimintokutsuksi Hae reittiohjeet. 

Mainosta paikallista yritystä

Miten mainokset toimivat?

Jos olen siis esimerkiksi hiihtokeskuksessa ensimmäistä kertaa, istuksin kahvilassa ja plarailen Facebookia, jokin kilometrin, kolmen tai viiden kilometrin säteellä oleva yritys voi mainostaa juuri minulle omia palveluitaan. Kun näen mainoksen kiinnostavasta paikasta, voin klikata reittiohjeita ja näin näen heti konkreettisesti missä kiinnostava palvelu sijaitsee.

Nämä mainokset perustuvat paikkatietoon, jonka avulla Facebook tietää koko ajan 50 metrin tarkkuudella Facebookin käyttäjän sijainnin.

Postinumeron perusteella mainostaminen

Voit kohdentaa mainontaa myös tietyillä postinumeroalueilla asuville tai oleskeleville ihmisille. Tämä toimii hyvin kivijalkaliiketoiminnalle, kuten ravintolat, liikuntapaikat, elokuvakeskukset jne. Näin tavoitat kaikki tai tietyt ihmiset kyseisiltä postinumeroalueilta. Kaikki muutkin kohdennusmahdollisuudet ovat tällä valinnalla käytössä, eli voit valita postinumeron sisältä tietyn ikäiset tai tietyistä asioista kiinnostuneet ihmiset.

Facebook-mainonta. Mainosten kohdentaminen sijainnin perusteella.
Jos haluat tavoittaa oikein pieneltä alueelta ihmisiä, kohdenna postinumeron perusteella. Tämä toimii hyvin paikallisten palveluiden, kuten kivijalkakauppojen ja kuntosalien kohdalla.

Kohdenna kilometrin, kahden tai neljän sisälle yrityksestäsi

Kun klikkaat suoraan Facebook-sivullasi näkyvää sinistä kuvaketta, jossa lukee Markkinoi paikallista yritystä, pääset tekemään mainosta, jossa valitset kuinka läheltä yritystäsi ihmiset näkevät mainoksiasi.

markkinoi paikallista yritystä suoraan sivulta
Voit valita kuinka läheltä yritystänne haluat ihmisten näkevän mainoksianne. Valitse mitä tahansa yhden ja 70 kilometrin väliltä.
mainosta paikallista yritystä suoraan sivulta karttakortti
Voit lisätä paikalliseen mainostukseen myös ns. karttakortin, josta mainoksen näkijä näkee helposti sijaintinne kartalta.

Facebook mainonnan kohdentaminen on helppoa

Facebook mainonta. Mainonnan kohdentaminen.

Mainonta

Facebook-mainonnan tulokset

Facebook-mainonnan tulosten mittaaaminen

Facebook