Facebook rajoittaa mainoskuvien tekstiä ja sisältöä

Jos olet joskus tehnyt mainoksia ja mainoskuvia Facebookiin, tietänet, että Facebookilla on useita rajoituksia sekä tekstin että kuvasisällön suhteen. Eräs kauneusalan yrittäjä kysyikin meiltä ”Miten saa helpoiten selville millaisia kuvia fb mainonnassa voi käyttää? Liian usein valitsemani kuvat tulevat bumerangina takaisin”.

Kannattaa tutustua Facebookin mainoskuvasääntöihin täällä https://www.facebook.com/policies/ads/  Tuolla on hyvin havainnollisesti kerrottu mikä kaikki on kiellettyä ja miten rajoitettuja kuvia sitten voidaan esittää.

Tekstirajoitukset

Facebookilla on rajoituksia mainoskuvien sisällön suhteen. Ensimmäinen on tärkein ja koskettaa jokaista mainostajaa. Tekstiä ei saa olla mainoskuvien pinta-alasta enempää kuin 20%. Voit tarkistaa tekstin määrän Facebookin omalla työkalulla. Tästä olemme bloganneet ennenkin, lue lisää mainosten tekstimääristä täältä.

Tekstiksi lasketaan myös

  •  logot
  • vesileima
  • numerot

Facebookilla on neljä määritelmää, joilla se rajoittaa mainoksen näkyvyyttä, jos tekstiä on liikaa. Kokemuksesta voimme kertoa, että tekstiä ei yksinkertaisesti kannata laittaa enempää kuin 20%, koska muuten mainoksesta tulee paljon kalliimpaa.

Kuvarajoitukset

Normaalisti yrityksillä tuskin on ongelmia kuvien suhteen, mutta etenkin kauneus-, terveys- ja vaatetusala joutuu välillä miettimään tarkoin myös kuviensa sisällön.

Kuvissa ei saa olla

  • Alastomuutta
  • paljastavissa tai vihjailevissa asennoissa olevia ihmisiä tai vihjailevia tai seksuaalisesti provokatiivisia toimintoja.
  • ei saa olla ennen ja jälkeen -kuvia tai kuvia,
  • odottamattomia tai epätodennäköisiä tuloksia.
  • ei saa vihjata tai yrittää luoda negatiivista omakuvaa mainostaakseen dieetti-, laihdutus- tai muita terveystuotteita.
  • Terveys-, fitness- tai laihdutustuotteiden mainokset on kohdennettava vähintään 18-vuotiaille.

Jos haluat mainostaa laihdutustuotteita, tutustu ainakin tähän linkkiin

Sanan ”Facebook” mainitseminen mainoksissa

Omasta brändistäänkin Facebook on hyvin tarkka ja tästä saavat kokemusta sitten esimerkiksi meidän kaltaisemme yritys, jonka pitäisi pystyä mainostamaan Facebook-aiheisia kirjoituksia. Alla oleva kuva on otettu Facebookista.

Facebookin oman brandin käyttö

Tutustu myös Facebook-koulutustarjontaamme.

Facebook-koulutukset