Facebook on kustannustehokkain ja tarkin mainosalusta B2B-yritykselle. B2B-yrityksille Facebook tarjoaa mahtavan mainosalustan, koska kohdennusmahdollisuudet ovat lukemattomia.

Voit kohdentaa mainoksiasi esimerkiksi

  • Kaikille nettisivukävijöille uudelleenmarkkinointina (retargeting/remarketing)
  • Voit tehdä nettisivukävijöistä ns. klooniryhmiä, eli Facebook etsii mahdollisimman samankaltaisia henkilöitä kuin teidän nettisivukävijänne ovat ja mainostaa mainostasi sitten heille
  • Sähköposti- tai puhelinnumerolistoille tai niistä tehdyille klooniryhmille
  • Voitte tehdä myös kaikista nykyisistä tykkääjistänne klooniryhmän ja mainostaa heille.
  • Edellä mainitut mainokset vaativat, että asennatte ns. Facebook –pikselin nettisivunne koodiin tai että luot ns. mukautetun kohderyhmän Facebookin mainostyökalussa.

Kohdenna yrityksille, titteleille tai toimialoille

Helpoin tapa kohdentaa on kohdentaa esimerkiksi suoraan tietyille yrityksille, ammattinimikkeille tai toimialoille. Tällainen kohdennusmahdollisuus löytyy demografioiden alta Facebookin mainostustyökalusta.

KUVA

Mielenkiinnon kohteet osuvat tarkasti

Mielenkiinnon kohteet voivat toisinaan olla ihan pätevä tapa mainostaa myös B2B-porukalle, sillä Facebook tunnistaa mainiosti erikoisaloja. Esimerkiksi erikoislääketieteen sanastosta harvoin on tavalliset pulliaiset kiinnostuneita, niitä sisältöjä kuluttavat yleisesti ottaen erikoislääkärit. Näin ollen tietyillä mielenkiinnon kohteiden valinnoilla voi saada hyviä tuloksia aikaiseksi.

KUVA

Muun muassa tällaisilla kohdennuksilla toimimme itsekin. Mitä paremmin osaa yhdistellä eri mainostyyppejä eri mainoskohdennusten kanssa, sitä tuloksekkaampaa mainostus on. Ohjenuora on, että tee mainostusta jatkuvasti, koska mainostyökalu muuttuu ihan koko ajan. Jos pidät parinkin kuukauden tauon, moni asia on jo muuttunut ja mainostyökalun muutosten perässä on työlästä pysyä.

Jos haluat oppia pro-tason mainostusta, pyydä meiltä tarjous.

Facebook-koulutukset