Yllättävän moni yritys tuskailee sisällöntuotannon kanssa. Mistä aiheita päivityksiin? Mitä kannattaa jakaa seuraajille ja kuinka pitää sisältö monipuolisena ja kiinnostavana? Kokosimme täsmäohjeita Twitter-sisältöön.

Levitä tietoa

  1. Seuraa alasi ajankohtaisia artikkeleja ja tapahtumia ja levitä niistä alasi yksityiskohtaista tietoa Twitter-seuraajillesi.
  2. Jaa ajankohtainen blogikirjoitus, analyysi tai tutkimustulos alaltasi ja keskustele siitä yhteisösi sisällä, haasta keskusteluun mukaan julkaisun kirjoittaja.
  3. Aloita Twitter-haastattelu! Pyydä alasi mielipidevaikuttajaa osallistumaan haastatteluun Twitterissä ja keskustele hänen kanssaan alasi ajankohtaisista asioista.
  4. Ajankohtaiset muutokset ja uutiset: jaa seuraajillesi reaaliajassa päivän uutuuksia alallasi.

Keskustele!

  1. Esitä yleisiä kysymyksiä alasi ajankohtaisista uutisista. Tägää twiittiisi alasi asiantuntijoita tai seuraajiasi. Avaa rohkeasti keskusteluja!
  2. Esitä vertailevia, helppoja kysymyksiä, kuten ”Pinterest vai Instagram, kumpi on sinun suosikkisi?” Käytä alasi hashtageja ja hashtageja kuten #gallup tuomaan lisähuomiota twiitillesi.
  3. Mikäli sinulta kysytään jotain, vastaa saman päivän sisällä. Twitter on nopeatempoinen keskustelukanava! Lataa mobiililaitteeseen Twitter-applikaatio ja anna ilmoitusten olla päällä: näin tiedät, kun joku tägää nimimerkkisi omaan twiittiinsä.
  4. Twitterissä saa osallistua myös muiden keskusteluihin. Seuraa alasi hashtageja ja osallistu jo käynnissä oleviin keskusteluihin.

Jaa omia sisältöjä

  1. Kirjoitatko blogia? Muista jakaa omaa sisältöäsi Twitterissä! Voit myös ajastaa vanhoja blogikirjoituksiasi twiitteinä, mikäli aihe on edelleen ajankohtainen. Tähän oiva työkalu on Tweetdeck.
  2. Anna tietosi alan asiantuntijana näkyä. Työstä informatiivisia kuvia ja jaa niitä seuraajillesi.
  3. Järjestätkö tapahtumia, koulutuksia tai luentoja? Vinkkaa seuraajillesi niistä myös Twitterissä!
  4. Jaa Twitterissä myös tietoa mahdollisista muista uutisista, tarjouksista ja kampanjoista.
  5. Päästä seuraajasi kurkkaamaan kulissien taakse ”Päiväni Twitterissä” -teemalla! Päivitä päivän ajan arjestasi kuvia tai tekstitwiittejä kuvaillen tapahtumia.
  6. Työntekijät rohkeasti esiin ja sanansaattajiksi Twitteriin! Onhan teillä sosiaalisen median ohjeistus työntekijöille? Sen perusteella työntekijän on helppo jakaa sisältöä Twitteriin ja tuoda yritystäsi esille.

Seuraajat

  1. Kiitä uusia seuraajia ja pyri herättämään heidän kanssaan keskustelua heti.
  2. Jaa myös seuraajiesi twiittejä ja artikkeleja – usein ne käsittelevät hyvin samoja asioita kuin oma sisältösi. Re-tweet nappia kannattaa painaa silloin, kun twiitin sisältö on sellainen, että se on ymmärrettävä ja tuottaa lisäarvoa seuraajillesi.

Tapahtumat

  1. Tarkista tapahtuman virallinen hashtag ja käytä sitä sekä esimerkiksi paikkakunnan hashtagia twiiteissäsi.
  2. Kerro tapahtuman kulusta, puhujien mielipiteistä, ota kuvia ja jaa niitä seuraajillesi. Mieti, mikä tieto tuo lisäarvoa tai viihdearvoa seuraajalle, joka ei itse ole tapahtumassa?
  3. Kun lainaat twiitissäsi puhujaa, tägää myös hänen Twitter-nimimerkkinsä twiittiin tai mainitse puhuja nimeltä.

12 vinkkiä Twitter-markkinointiin

Twitter

Somevinkki 26: Twitter-analytiikka – mitä voi mitata?

Mitä Twitter-analytiikalla voi mitata?

Sosiaalinen media