Kuulun blogi

Markkinointisisältöjen A/B-testaus


 

Onko sisältöjen A/B-testaus jo osa markkinointiasi? Testaamalla saat arvokasta tietoa esimerkiksi siitä, millaiset otsikot, kuvat, tekstit tai videot toimivat kohderyhmillesi parhaiten.

Read More

Topics: Sisältömarkkinointi, Analytiikka

7 mittaria Sisältömarkkinoinnin mittaamiseen

 

Read More

Topics: Analytiikka, Sisältömarkkinointi

Markkinoinnin ja myynnin trendit 2018

Read More

Topics: Analytiikka, Asiakaspalvelu, Markkinoinnin automaatio, Digitaalinen myynti, Livevideot, Videomarkkinointi, Digimarkkinointi

Tapahtuman näkyvyyden maksimointi – case Salesvation

 

Olemme kirjoittaneet aiemmin tapahtumamarkkinoinnista lähinnä siitä näkökulmasta kuinka tapahtumaa voidaan markkinoida ennakkoon somessa, miten tehdä tehokasta maksettua mainontaa tapahtuman mainostukseen sekä tapahtuman jälkimarkkinoinnista.

Read More

Topics: Tapahtumamarkkinointi, Analytiikka, Livevideot, Videomarkkinointi

Analytiikka on digimarkkinoijan korvaamaton apulainen

Web-analytiikka, data ja mittaaminen eivät välttämättä kuulosta kovin mediaseksikkäiltä aiheilta. Sitä ne kuitenkin ovat. Analytiikka on yhtä aikaa digimarkkinoijan paras apulainen sekä korvaamaton oikea käsi. Tämän kirjoituksen luettuasi sinäkin tiedät, miksi analytiikka tulisi sisällyttää osaksi sisällöntuotantoa ja digimarkkinointia.

Read More

Topics: Analytiikka

Facebook -mainonnan tulokset

 

Read More

Topics: Analytiikka, Facebook mainonta, Mainonta

Nettisivukävijät ostajiksi


 

 

Koulutuksissa kuulen usein koulutettavien sanovan, että Google-mainontaa on kyllä kokeiltu, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. Tai että Facebookista tulee kyllä paljon liikennettä nettisivuille, mutta ei ne ihmiset sitten jätä tarjouspyyntöjä tai tilaa uutiskirjettä tai osta mitään, kun päätyvät nettisivuille. Tämä on tietenkin aito kokemus, mutta jos mainos on ollut hyvä ja laadukas, niin syy löytyy useimmiten nettisivujen päässä. 


Read More

Topics: Digimarkkinointi, Analytiikka, Google, Mainonta

Hyödynnä Google Analytics digimarkkinoinnissasi

Google Analytics on digimarkkinoijan melkeinpä tärkein työkalu – ja vieläpä ilmainen. SItä voi käyttää paitsi markkinoinnin analysointiin, mutta myös suunnitteluun. 

Read More

Topics: Analytiikka, Google

Somevinkki 30: Hakukoneoptimointi - vältä aloittelijan virheet

PÄIVITETTY 9.6.2018

 

SEO-optimointi tai tuttavallisemmin hakukoneoptimointi on muuttuvan ohjeistuksen ja jatkuvasti ilmestyvän uuden tiedon vuoksi usein haastavaa. Vaikka hakukoneoptimoinnissa ei kehity ammattilaiseksi aivan sormia napauttaen, nämä yleiset virheet välttämällä pääsee jokainen markkinoija jo hyvin alkuun.

Read More

Topics: Analytiikka, Hakukoneoptimointi

somevinkki 26: Twitter-analytiikka – mitä voi mitata?

Saat paljon uudelleentwiittauksia ja klikkejä. Tiedät, että Twitter-tili menestyy, mutta et välttämättä osaa selittää miksi. Twitterin arvoa voi joutua selventämään esimerkiksi yrityksen johdolle, joten on hyvä tietää, mitä kaikkea Twitterissä voikaan mitata. Tavoitteellinen markkinointi sosiaalisessa mediassa alkaa tavoitteiden asettamisella ja seuranta kertoo, onko tilin toiminnassa parantamisen varaa.

 

Twitterin oma analytiikkatyökalu kertoo paljon. Sen saa käyttöönsä jokainen, jolla on vähintään 14 vuorokautta vanha Twitter-tili. Twitter-analytiikkaan pääset käsiksi osoitteesta analytics.twitter.com. Kun menet sivulle, kirjaudut sisään omilla Twitter-tunnuksillasi ja siinäpä se sitten on.

Read More

Topics: Somevinkit, Sosiaalinen media, Twitter, Analytiikka

Sometoimisto Kuulu Oy

Kuulu on sosiaaliseen mediaan ja videomarkkinointiin erikoistunut digimarkkinointitoimisto.

Tarjoamme digitaalisen sisällöntuotannon palveluita sekä sosiaalisen median koulutuksia!

Teemme vaikuttavaa digitaalista sisältöä, joka tuottaa tuloksia - yrityksille, joilla on rohkeutta uudistaa omaa viestintäänsä!

 

 

Olemme Googlen partneritoimisto!

Uutiskirje

Tilaa Kuulun uutiskirje, niin saat ajankohtaiset somevinkit suoraan sähköpostiin!

 

Tilaa uutiskirje

Uusimmat blogipostaukset