Kuulun blogi

Vinkkejä saavutettavaan digiviestintään

 

Käsitteet saavutettavuus ja esteettömyys esiintyvät mediakeskusteluissa yhä useammin. Esteettömyys-käsitteellä viitataan fyysisen maailman palveluihin, rakennettuun ympäristöön sekä opasteisiin ja kyltteihin. Saavutettavuudesta puolestaan puhutaan digitaalisten palveluiden, kuten verkkopalveluiden, sovellusten ja julkaisujen, kohdalla. Mutta miten tehdään saavutettavaa digiviestintää? Tässäpä muutamia vinkkejä parempaan viestintään.

 

Read More

Topics: Digimarkkinointi, Viestintä, Copywriting, Kirjoittaminen, Sisältömarkkinointi, Markkinointisuunnittelu, Saavutettavuus

Sisältöstrategia – yrityksen sisältömarkkinoinnin pohja

Sisältöstrategia käsittää käytännössä kaiken sen miten, millaisilla sisällöillä ja miksi yritys pyrkii lähestymään asiakkaitaan. Sisältöstrategian avulla toteutetaan yrityksen liiketoimintastrategiaa käytännön tasolla. 

Read More

Topics: Sisältömarkkinointi, Markkinointisuunnittelu, Digimarkkinointi

7 syytä ulkoistaa digimarkkinointi

 

 

Oletko joskus miettinyt digimarkkinoinnin ulkoistamista? Niin minäkin, varsinkin silloin kun toteutin entisten työnantajayritysten kaiken markkinoinnin yksin. Varsinkin yrityksissä, joissa vain yksi henkilö työskentelee markkinoinnin parissa, on kyseisen työntekijän tehtäväkenttä melkoisen laaja. On myös yrityksiä, joissa markkinointi ei kuulu kenenkään työnkuvaan ja joku yrittää tehdä sitä oman työn ohessa sen minkä ehtii.

Read More

Topics: Digimarkkinointi

Markkinoinnin ja myynnin trendit 2018

Read More

Topics: Analytiikka, Asiakaspalvelu, Markkinoinnin automaatio, Digitaalinen myynti, Livevideot, Videomarkkinointi, Digimarkkinointi

Tapahtumamarkkinointi ja tehokas maksettu mainonta

 

Sosiaalisessa mediassa tapahtumien markkinointia on mahdollista tehdä hyvin kohdennetusti. Tapahtuman ennakko-, tapahtumanaikainen sekä jälkimarkkinointi on nyt entistä helpompaa Facebook-markkinoinnin uusien kohdennustyökalujen ansiosta. Mutta miten osallistujat kannattaa ja voi aktivoida?

Read More

Topics: Tapahtumamarkkinointi, Facebook mainonta, Sosiaalinen media, Digimarkkinointi

Digimarkkinoinnin suunnittelu

Tärkeintä digimarkkinoinnissa on, että kotipesä on kunnossa. Kotipesällä tarkoitetaan nyt siis yrityksen nettisivuja, koska sieltä kohdeyleisön on löydettävä sinusta kaikki tarvittava. Kun nettisivut ovat priimakunnossa ja hakukoneoptimointi tehty, voi rauhassa miettiä digitaalista markkinointia laajemmin.  Hakukoneoptimoinnista sekä Googlen hakusanamainonnasta olemme kirjoittaneet syvemmin täällä. Kun suunnittelet on digimarkkinointiasi, vastaa ensin näihin kysymyksiin! 

Read More

Topics: Digimarkkinointi, Markkinointisuunnittelu

Nettisivukävijät ostajiksi


 

 

Koulutuksissa kuulen usein koulutettavien sanovan, että Google-mainontaa on kyllä kokeiltu, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. Tai että Facebookista tulee kyllä paljon liikennettä nettisivuille, mutta ei ne ihmiset sitten jätä tarjouspyyntöjä tai tilaa uutiskirjettä tai osta mitään, kun päätyvät nettisivuille. Tämä on tietenkin aito kokemus, mutta jos mainos on ollut hyvä ja laadukas, niin syy löytyy useimmiten nettisivujen päässä. 


Read More

Topics: Digimarkkinointi, Analytiikka, Google, Mainonta

Yritysvideo tehokkaaksi tunteiden avulla

 

Jos haluat ihmisten jakavan videotasi sinun täytyy ymmärtää, mikä ihmistä motivoi jakamaan. Nimittäin lopulta tunne on järjen sijaan se joka saa meidät jakamaan videon. Mutta miksi?

Teemme tässä blogitekstissä katsauksen siihen, kuinka voit käyttää tunteita hyödyksesi omassa videomarkkinoinnissasi!

Read More

Topics: Videomarkkinointi, Videotuotanto, YouTube, Facebook, Digimarkkinointi

Miten budjetoidaan yrityksen digimarkkinointi?

Oleellisia asioita ovat yrityksen tavoitteet, eli halutaanko nyt saada aikaiseksi myyntiä, uusasiakashankintaa vai esimerkiksi vain laajempaa näkyvyyttä. Budjetoinnissa ja resursoinnissa huomioitavaa on se, aiotteko tehdä itse vai ulkoistatteko jonkin osan markkinoinnistanne. Ota aina huomioon kannattaako tehdä itse vai olisiko ajankäytöllisesti järkevämpää ulkoistaa. Kaikkea ei tarvitse osata itse ja etenkin digimarkkinoinnissa itse tekemisen haasteena on kaikkien kanavien ja sovellusten nopea muutos. Muutosten perässä pystyminen on haasteellista jopa ammattilaisille.

Read More

Topics: Digimarkkinointi

Edulliset markkinoinnin automaatiotyökalut

Mihin tarvitset markkinoinnin automaatiota?

Read More

Topics: Digimarkkinointi, Sähköpostimarkkinointi, Markkinoinnin automaatio

Sometoimisto Kuulu Oy

Kuulu on sosiaaliseen mediaan ja videomarkkinointiin erikoistunut digimarkkinointitoimisto.

Tarjoamme digitaalisen sisällöntuotannon palveluita sekä sosiaalisen median koulutuksia!

Teemme vaikuttavaa digitaalista sisältöä, joka tuottaa tuloksia - yrityksille, joilla on rohkeutta uudistaa omaa viestintäänsä!

 

 

Olemme Googlen partneritoimisto!

Uutiskirje

Tilaa Kuulun uutiskirje, niin saat ajankohtaiset somevinkit suoraan sähköpostiin!

 

Tilaa uutiskirje

Uusimmat blogipostaukset