Kuulun blogi

Copywriterin kauhunhetkiä – mitä jos kirjoittajan blokki iskee?

Loistaako silmiesi edessä tyhjä valkoinen ruutu? Tuntuuko, että pääsi sisällä risteilee lukuisia ajatuksia, muttet saa niistä yhtäkään ruudulle? Sormesi lepäävät kenties toimettomina läppärin näppäimistöllä tai repivät hermostuneesti kynsinauhoja. Vai haitko juuri viidennen kupin kahvia?

 

Read More

Topics: Copywriting, Kirjoittaminen

Vinkkejä saavutettavaan digiviestintään

 

Käsitteet saavutettavuus ja esteettömyys esiintyvät mediakeskusteluissa yhä useammin. Esteettömyys-käsitteellä viitataan fyysisen maailman palveluihin, rakennettuun ympäristöön sekä opasteisiin ja kyltteihin. Saavutettavuudesta puolestaan puhutaan digitaalisten palveluiden, kuten verkkopalveluiden, sovellusten ja julkaisujen, kohdalla. Mutta miten tehdään saavutettavaa digiviestintää? Tässäpä muutamia vinkkejä parempaan viestintään.

 

Read More

Topics: Digimarkkinointi, Viestintä, Copywriting, Kirjoittaminen, Sisältömarkkinointi, Markkinointisuunnittelu, Saavutettavuus

Haastattelu apuna sisällöntuotannossa – journalismista vinkkejä sisällöntuottajan työhön

 

Viestintätoimistot tuottavat tänä päivänä monenlaista sisältöä, ja sisällöntuottajan normipäivään kuuluu paljon muutakin kuin somepäivityksien tekoa. Pidemmät tekstit voivat olla jopa asiantuntijatasoisia artikkeleita tietystä aihepiiristä.

 

Tekijöinä on luonnollisesti erilaista työkokemusta omaavia henkilöitä. Joukossa on usein myös toimittajataustaisia henkilöitä, jotka ovat aiemmassa työssään tehneet journalistista sisältöä. Journalismi ja sisällöntuotanto on syytä osata pitää toisistaan erillään, vaikka yhteneväisyyksiäkin löytyy.

 

Read More

Topics: Kirjoittaminen, Sisältömarkkinointi

Näitä selkokielen periaatteita voit hyödyntää kaikessa kirjoittamisessa

 

Selkokieli on yleiskielen tavoin suomen kielen kielimuoto. Se ei siis tarkoita vain selkeää kirjoittamista, vaan on oma kielimuotonsa. Voit kuitenkin käyttää selkokielen periaatteita muussakin kirjoittamisessa, kun haluat kirjoittaa selkeää ja ymmärrettävää tekstiä. Näin varmistat, että saat viestisi läpi lukijalle.

 

Read More

Topics: Kirjoittaminen, UX-writing, Copywriting, Saavutettavuus

Osaatko viestiä työelämässä oikein? – Vinkit tehokkaaseen sähköpostiviestintään

 

Kaikkihan sähköpostia osaavat kirjoittaa, eivätkö osaakin?


Kirjoitamme työpäivämme aikana kymmeniä sähköpostiviestejä ja saatamme vastaanottaa jopa satoja sähköposteja päivässä. Joidenkin asiakkaiden tai työkavereiden kanssa ei tule välttämättä kommunikoitua muuten kuin Skypen, sähköpostin tai erilaisten yhteisöpalvelujen tai sovellusten välityksellä.

Read More

Topics: Viestintä, Kirjoittaminen

Luova kaaos kuriin – 5 vaihetta tekstin hiomiseen

Kirjoitatko blogipostausta, artikkelia tai vaikkapa tuotesivua? Onko sinulla paljon tietoa asiasta, mutta et tiedä mistä aloittaa ja paperi pysyy tyhjänä?

Tässä vinkkejä, kuinka saat luovan kaaoksen järjestykseen ja hiot tekstistäsi timantin.

 

Read More

Topics: Copywriting, Kirjoittaminen

UX writer ja UX writing – ammattina tekstien muotoilu digitaalisissa ympäristöissä

 

 

Klikkasitko linkkiä ja päädyit 404 error -sivulle? Lukiko siellä "404 error page not found", "Sivua ei löytynyt" vai kenties "Hups! Emme löytäneet etsimääsi sivua"?

Read More

Topics: Kirjoittaminen, UX-writing, Copywriting, Saavutettavuus

Vaikuttamisen keinot mainostekstissä

Read More

Topics: Kirjoittaminen, Copywriting, Viestintä

Kuulun parhaat kielioppivinkit someen | pilkut, lainausmerkit ja yhdyssanat oikein

Hyvin kirjoitettu teksti vakuuttaa. Olipa kyse julkaisusta blogissa, Facebookissa tai Twitterissä, oikeinkirjoituksessa annat ammattimaisen kuvan itsestäsi ja yrityksestäsi.

 

Tässä helpot yksinkertaistetut vinkit, kuinka saat pilkut, ajatusviivat, yhdysmerkit ja lainausmerkit oikeille paikoilleen ja tiedät, kirjoitetaanko sanat yhteen vai erikseen.

Read More

Topics: Kirjoittaminen, Copywriting

Somejulkaisujen kirjoittaminen | Vinkit viimeistelyyn

 

Jos teet sisältöjä sosiaaliseen mediaan, joudut luultavasti myös kirjoittamaan. Kuvien, videoiden ja linkkien lisäksi somejulkaisuissa on useimmiten myös tekstiä.

Ennen kuin seuraavan kerran painat julkaise-painiketta, huolehdi, että nämä asiat ovat kunnossa somejulkaisussasi.

Read More

Topics: Copywriting, Kirjoittaminen, Bloggaaminen

Sometoimisto Kuulu Oy

Kuulu on sosiaaliseen mediaan ja videomarkkinointiin erikoistunut digimarkkinointitoimisto.

Tarjoamme digitaalisen sisällöntuotannon palveluita sekä sosiaalisen median koulutuksia!

Teemme vaikuttavaa digitaalista sisältöä, joka tuottaa tuloksia - yrityksille, joilla on rohkeutta uudistaa omaa viestintäänsä!

 

 

Olemme Googlen partneritoimisto!

Uutiskirje

Tilaa Kuulun uutiskirje, niin saat ajankohtaiset somevinkit suoraan sähköpostiin!

 

Tilaa uutiskirje

Uusimmat blogipostaukset