Kuulun blogi

Instagram Stories -mainonta

Instagram Storiesissa voi paitsi jakaa sisältöä seuraajille myös tehdä mainoksia, joita voi kohdentaa halutulle kohderyhmälle. Suomessa Instagramin käyttäjiä on 1,7 miljoonaa ja maailmanlaajuisesti miljardi. Instagramin käyttäjistä 55 % on nuoria 18–29-vuotiaita ja 28 % käyttäjistä on 30–49-vuotiaita. Etenkin kun haluat tavoittaa näitä kuluttajia, Stories antaa siihen oivallisen mahdollisuuden, vaikka he eivät vielä seuraisi yrityksen Instagram-tiliä.

 

Read More

Topics: Instagram Stories, Instagram, Mainonta

Tinder-markkinointi

 

Read More

Topics: Tinder, Mainonta

Facebook-mainosten sijoittelupaikat

Tiesitkö, että kun teet mainoksia Facebookin mainostyökalulla, voit tehdä mainoksia samalla kertaa sekä Facebookiin, Instagramiin että lukuisiin muihinkin sovelluksiin? Suurin osa mainostajista tekee mainoksia Facebookin valmiiksi asettamilla oletusasetuksilla, eikä ole mainosten sijoitteluun kiinnittänyt huomiota. Sijoittelulla on kuitenkin paljon merkitystä, sillä tietyt sijoittelut saattavat ärsyttää mainosten näkijöitä tarpeettomasti ja hintaerot voivat olla merkittäviä eri sijoitteluiden välillä. Jos et ole tehnyt vielä mainostusta Facebookissa, lue ensin kirjoituksemme:

Read More

Topics: Facebook mainonta, Mainonta

Google hakusanamainonta


 

Näkökulma: Minkä hintaista on Google-hakusanamainonta? Mikä on hyvä mainosbudjetti? 

Google-hakusanamainonnan hinta määräytyy mm. kysynnän, kilpailun, hintatarjouksen ja mainontasi laadun perusteella. Älä kysy mitä mainonta maksaa, vaan kuinka paljon mainonnalla voit tehdä kannattavasti uutta liikevaihtoa!

Read More

Topics: Google, Mainonta

Facebook -mainonnan tulokset

 

Read More

Topics: Analytiikka, Facebook mainonta, Mainonta

Nettisivukävijät ostajiksi


 

 

Koulutuksissa kuulen usein koulutettavien sanovan, että Google-mainontaa on kyllä kokeiltu, mutta ei siitä ollut mitään hyötyä. Tai että Facebookista tulee kyllä paljon liikennettä nettisivuille, mutta ei ne ihmiset sitten jätä tarjouspyyntöjä tai tilaa uutiskirjettä tai osta mitään, kun päätyvät nettisivuille. Tämä on tietenkin aito kokemus, mutta jos mainos on ollut hyvä ja laadukas, niin syy löytyy useimmiten nettisivujen päässä. 


Read More

Topics: Digimarkkinointi, Analytiikka, Google, Mainonta

YouTube-mainosten kohdennus

Youtube-mainonta sopii lähestulkoon alalle kuin alalle, kunhan mainosvideo, jota mainostetaan, on alusta lähtien mielenkiintoinen.

Read More

Topics: YouTube, Mainonta, Videot

Miten b2b-yritys voi kohdentaa mainontaa Facebookissa?

Facebook on kustannustehokkain ja tarkin mainosalusta b2b-yritykselle

 

Read More

Topics: Facebook mainonta, Facebook, Mainonta

Mistä saan ladata ilmaisia kuvia mainoskäyttöön?

 

Lataa kuvat kuvapankeista CC0-lisenssillä, niin käyttö on vapaata

Read More

Topics: Kuvankäsittely, Mainonta

Miksi yrityksen kannattaa olla Instagramissa?

Instagram on kasvava sosiaalinen media Suomessa

Suomessa on n 1,2 miljoonaa Instagram-käyttäjää ja käyttäjistä 70% käyttää palvelua päivittäin kevään 2016 tiedon mukaan. Insta on myös kanavista se räjähtävimmin kasvanut, ja tuntuu kasvavan edelleen. Suosittelemme aloittamaan Instagramin yrityskäytön tutustumalla kanavakulttuuriin ja tutkimalla kohderyhmän toimintaa instassa. Voit etsiä oman kohderyhmäsi yhteisöjä ja kulttuuria esimerkiksi aihetunnisteiden eli hashtagien avulla. Hashtag kerää kaikki saman aihepiirin kuvat yhteen.

Read More

Topics: Instagram, Mainonta

Sometoimisto Kuulu Oy

Kuulu on sosiaaliseen mediaan ja videomarkkinointiin erikoistunut digimarkkinointitoimisto.

Tarjoamme digitaalisen sisällöntuotannon palveluita sekä sosiaalisen median koulutuksia!

Teemme vaikuttavaa digitaalista sisältöä, joka tuottaa tuloksia - yrityksille, joilla on rohkeutta uudistaa omaa viestintäänsä!

 

 

Olemme Googlen partneritoimisto!

Uutiskirje

Tilaa Kuulun uutiskirje, niin saat ajankohtaiset somevinkit suoraan sähköpostiin!

 

Tilaa uutiskirje

Uusimmat blogipostaukset