Kuulun blogi

Snapchatin context cards

Read More

Topics: Snapchat

Somevinkki 32: Snapchat ja mainonta


Snapchatillä on päivittäin yli 100 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Nämä käyttäjät snäppäilevät jatkuvasti perheilleen, katsovat ystäviensä Omia tarinoita, seuraavat tapahtumia maailmalta  ja tutustuvat Snapin ammattimaisesti toimitettuun sisältöön. Snäppääjät katsovat yli 10 miljardia videota päivittäin – luvussa on 350% kasvu viime vuoteen verrattuna!

Snapchat on hyvä väline juuri tarinankerrontaan. Omilla Snapchat-tileillään yrityksillä on ollut mahdollisuus tarjota seuraajille persoonallisia välähdyksiä kulissien takaa. Yritys voi kertoa Snapchatissä yrityksen toimintakulttuurista, näyttää tapahtumistaan livevideoita, rakentaa asiakassuhdetta seuraajiin ja vahvistaa bränditarinaa esimerkiksi kertomalla tuotteiden valmistuksesta. Lue täältä aiempi aiheeseen liittyvä blogimme esimerkkejä Snapchat markkinoinnista.  

 

Pian myös suomalaiset yritykset saavat mahdollisuuden mainostaa Snapchatissä.  Millaisia uusia mahdollisuuksia Snapchat sitten tarjoaa mainostajille?

 

Read More

Topics: Somevinkit, Snapchat, Mainonta

Somevinkki 30: Snapchat ja bitmojit

 

 

Nyt on mahdollista luoda itsestään sarjakuvamainen ja henkilökohtainen emoji eli Bitmoji myös Snapchatiin! Bitmojin sovelluksella Snapchatin käyttäjät voivat luoda itsestään ilmaiseksi omakuvan, josta voi tehdä yllättävänkin paljon luojansa näköisen. Periaatteessa Bitmoji on siis sinulta näyttävä emoji, jonka käyttömahdollisuudet Snapissä ovat lukemattomat! Ja näitä sinulle näyttäviä Bitmojeita saat paljon ja monia erilaisia, eri tilanteissa olevia!

Kuinka Bitmoji siis luodaan? 


Read More

Topics: Snapchat, Somevinkit

Snapchat memories – KUVAT JA VIDEOT PUHELIMEN ALBUMISTA SNAPCHATIIN

PÄIVITETTY 24.1.2017

Snapchat kertoi heinäkuun alussa todella yllättävästä ja isosta muutoksestaan Snapchat Memoriesista, joka on Suomessa tänään 12.7.! Tämän blogin lopusta löydät tekemämme videon miten Memories käytännössä toimii.

 

Tästä päivästä lähtien Snapchatissa on mahdollista käyttää jo aiemmin otettuja kuvia ja videoita omissa tarinoissa. Tämä on vastoin kaikkea mitä Snapchat on aiemmin ollut, mutta toisaalta saattaa houkutella suurempia massoja käyttämään sovellusta. Snäpin valtaisa suosio on johtunut nimenomaan sen aitoudesta ja reaaliaikaisuudesta – juuri siitä, että kukaan ei ole pystynyt pilaamaan snäppien rosoisuutta ja vaikutelmaa suunnittelemattomuudesta, mikä tietenkin on hyvin epäkaupallisen oloista. Kun Buzzfeed uutisoi asian, snäppääjien kommentit asiasta eivät olleet järin mairittelevia.

 

Read More

Topics: Snapchat

Somevinkki 12: Lisää seuraajia Snapchatissa – helposti!

Read More

Topics: Somevinkit, Sosiaalinen media, Snapchat

Esimerkkejä Snapchat markkinoinnista

Snapchat rynnisti tämän kesän ja syksyn aikana Suomessakin isoon tietoisuuteen oikein rytinällä. Tekemämme Suuren Snäppikyselyn tulosten mukaan tosin iso osa teini-ikäisistä on Snapchatia Suomessakin käyttänyt jo pari vuotta, mutta me yli 25-vuotiaat olemme heränneet tähän vasta nyt.

Read More

Topics: Snapchat

Tulokset suuresta Snapchat kyselystä 2015

1600 vastausta Snapchat kyselyssä

Päätimme toteuttaa Snapchat-aiheisen kysely, jotta saamme jonkinlaista dataa koulutuksiimme suomalaisista snäppääjistä. Aiemmin olemme pohjanneet Snapcaht-koulutustemme sisällöt ulkomaisiin tutkimuksiin, sekä MTV3:n ja Kurion tekemään selvitykseen viime joulukuulta. Jos haluat siirtyä pikaisesti tuloksiin, blogin lopussa on videokooste tuloksista.

Read More

Topics: Snapchat

Snapchat ja Pinterest – peruserot

Usein sosiaalisen median koulutuksissa minulta kysellään sopisiko Instagram kysyjän yritykseen vai olisiko sittenkin Pinterest hyvä, ja entäpä sitten se Snapchat, josta niin paljon puhutaan. Eli visuaalisten sosiaalisten medioiden erot ovat todellisuudessa suuria, mutta normisomettaja on niiden kaupallisen käytön kanssa aika sekaisin. Puhuin tänään OAMK:n järjestämässä #creatosome -seminaarissa Snapchatin ja Pinterestin eroista. Kaksi somea, jotka ovat kuin yö ja päivä.

Read More

Topics: Snapchat, Pinterest

4+1 syytä, miksi sinunkin yrityksesi tulisi liittyä Snapchatiin

Joko käytät Snapchatia? Mikäli et, nyt olisi oikea aika tutustua snäppäilyyn. Snapchat on tällä hetkellä todella ajankohtainen sosiaalisen median palvelu, joka kehittyy ja kasvaa jatkuvasti. Harva suomalainen yritys käyttää Snapchatia, joten siirtymällä sen käyttäjäksi varhaisessa vaiheessa saat olla edelläkävijä. Me Kuululla ollaankin ahkeria Snapchatin käyttäjiä, joten voit ottaa mallia meistä! Lisää Snäpissä kaveriksi kuulufi, niin pääset katsomaan meidän Storyn.

Read More

Topics: Snapchat

Snapchat: Lisävinkkejä edistyneelle

 

PÄIVITETTY 7.7.2016

 

Jos kirjoittamamme alkuohjeet on jo tuttuja juttuja, siirry seuraavalle levelille näillä ohjeilla. Snapchatiin tulee jatkuvasti pieniä uusia päivityksiä. Yleensä parempaan suuntaan.

 

Read More

Topics: Snapchat

Sometoimisto Kuulu Oy

Kuulu on sosiaaliseen mediaan ja videomarkkinointiin erikoistunut digimarkkinointitoimisto.

Tarjoamme digitaalisen sisällöntuotannon palveluita sekä sosiaalisen median koulutuksia!

Teemme vaikuttavaa digitaalista sisältöä, joka tuottaa tuloksia - yrityksille, joilla on rohkeutta uudistaa omaa viestintäänsä!

 

 

Olemme Googlen partneritoimisto!

Uutiskirje

Tilaa Kuulun uutiskirje, niin saat ajankohtaiset somevinkit suoraan sähköpostiin!

 

Tilaa uutiskirje

Uusimmat blogipostaukset