Kuulun blogi

Tärkeimmät Linkedin-uudistukset ja parhaimmat käyttövinkit

 

Muiden somekanavien tapaan myös LinkedIn uudistuu tasaiseen tahtiin. Aina ei ole aikaa kaikkien uusien ominaisuuksien opetteluun, joten kokosimme Social Media Todayn vinkit uusimpien päivitysten hallitsemiseen! Mukana myös paljon tipsejä LinkedInin tehokkaampaan hyödyntämiseen.

 

Read More

Topics: LinkedIn, Somevinkit

Somevinkki 38: Mikä yrityksen sometuksessa ärsyttää?

Someen ei tulla ensisijaisesti seuraamaan yrityksiä. Siksi seuraajien saaminen ja ennenkaikkea säilyttäminen on yrityksille haasteellista. Sprout Socialin tutkimuksen mukaan yritysten sometuksessa voivat ärsyttää useat tekijät.

 

Read More

Topics: Somevinkit, Sosiaalinen media

Somevinkki 33: Päivitä vanhat blogitekstit

 

Sekä lukijat että hakukoneet toivovat julkaisijoilta ajantasaista ja relevanttia tietoa. Tieto vanhenee kuitenkin harmillisen nopeasti, jolloin myös tuotetut sisällöt menettävät merkitystään hakutuloksissa ja lukijoiden informaation lähteenä. Uuden ja relevantin sisällön tuottamista sisältömarkkinoinnin välineenä painotetaan usein niin paljon, että vanhat blogikirjoitukset ja niiden hyödyntäminen unohtuvat kokonaan. Sisältömarkkinointi ei kuitenkaan tarkoita, että pyörä täytyy keksiä aina uudestaan, vaan vanhempaa sisältöä päivittämällä voi saavuttaa yhtälailla tuloksia kuin uuden tekstin tuottamisella.  

Read More

Topics: Somevinkit, Sisältömarkkinointi, Hakukoneoptimointi

Somevinkki 32: Snapchat ja mainonta


Snapchatillä on päivittäin yli 100 miljoonaa aktiivista käyttäjää. Nämä käyttäjät snäppäilevät jatkuvasti perheilleen, katsovat ystäviensä Omia tarinoita, seuraavat tapahtumia maailmalta  ja tutustuvat Snapin ammattimaisesti toimitettuun sisältöön. Snäppääjät katsovat yli 10 miljardia videota päivittäin – luvussa on 350% kasvu viime vuoteen verrattuna!

Snapchat on hyvä väline juuri tarinankerrontaan. Omilla Snapchat-tileillään yrityksillä on ollut mahdollisuus tarjota seuraajille persoonallisia välähdyksiä kulissien takaa. Yritys voi kertoa Snapchatissä yrityksen toimintakulttuurista, näyttää tapahtumistaan livevideoita, rakentaa asiakassuhdetta seuraajiin ja vahvistaa bränditarinaa esimerkiksi kertomalla tuotteiden valmistuksesta. Lue täältä aiempi aiheeseen liittyvä blogimme esimerkkejä Snapchat markkinoinnista.  

 

Pian myös suomalaiset yritykset saavat mahdollisuuden mainostaa Snapchatissä.  Millaisia uusia mahdollisuuksia Snapchat sitten tarjoaa mainostajille?

 

Read More

Topics: Somevinkit, Snapchat, Mainonta

Somevinkki 31: 360° -kuvat Facebookiin – Näin onnistut

Jokin aika sitten Facebookissa tuli mahdolliseksi jakaa 360° -kuvia. Niitä onkin alkanut tulla vastaan uutisvirrassa aina silloin tällöin, mutta ainakaan vielä niitä ei ihan ruuhkaksi asti ole julkaistu. Osasyynä voi olla, että vain harvalla on 360° -kamera. Panoramakuvia voi tietysti ottaa, mutta sehän ei ole 360 astetta. Ihan oikeita 360 asteen kuvia voi kuitenkin ottaa helposti myös ihan jokamiehen älypuhelimella! Tarvitset vain Google Street View -sovelluksen. 

Read More

Topics: Facebook, Somevinkit, Valokuvaus

Somevinkki 30: Snapchat ja bitmojit

 

 

Nyt on mahdollista luoda itsestään sarjakuvamainen ja henkilökohtainen emoji eli Bitmoji myös Snapchatiin! Bitmojin sovelluksella Snapchatin käyttäjät voivat luoda itsestään ilmaiseksi omakuvan, josta voi tehdä yllättävänkin paljon luojansa näköisen. Periaatteessa Bitmoji on siis sinulta näyttävä emoji, jonka käyttömahdollisuudet Snapissä ovat lukemattomat! Ja näitä sinulle näyttäviä Bitmojeita saat paljon ja monia erilaisia, eri tilanteissa olevia!

Kuinka Bitmoji siis luodaan? 


Read More

Topics: Snapchat, Somevinkit

Somevinkki 29: Kiinnostuksen kohteet & mainonnan kohdistus Facebookissa


Oletko koskaan miettinyt, miksi näet tiettyjä mainoksia Facebookissa? Facebook kerää julkaisujemme, tykkäysten ja muiden toimintojen avulla tietoa siitä, millaiset mainokset meitä saattaisivat kiinnostaa.

Read More

Topics: Somevinkit, Facebook mainonta

Somevinkki 28: Twitterin merkkirajoitus uudistuu

Siitä on huhuttu jo jonkin aikaa, mutta nyt Twitter vahvisti huhut: legendaarinen 140 merkin rajoitus höllentyy! Muutokset tulevat voimaan "tulevien kuukausien aikana", joten tarkkaa aikataulua ei vielä ole tiedossa. Tässä tulevat muutokset lyhyesti.

Read More

Topics: Somevinkit, Twitter

somevinkki 27: videomarkkinointi & somekanavat

Videomarkkinointia hankaloittaa se, että eri alustoilla on omat piirteensä ja vaatimuksensa. Jotkut tarjoavat auto-play -videoita, jotkut taas eivät. Jotkut alustat toistavat videot automaattisesti äänen kanssa, jotkut taas mykistettynä. Vine-videot ovat vain 6 sekunnin mittaisia, kun taas YouTube-videoilla ei ole aikarajoitteita. 

Read More

Topics: Somevinkit, Videot

somevinkki 26: Twitter-analytiikka – mitä voi mitata?

Saat paljon uudelleentwiittauksia ja klikkejä. Tiedät, että Twitter-tili menestyy, mutta et välttämättä osaa selittää miksi. Twitterin arvoa voi joutua selventämään esimerkiksi yrityksen johdolle, joten on hyvä tietää, mitä kaikkea Twitterissä voikaan mitata. Tavoitteellinen markkinointi sosiaalisessa mediassa alkaa tavoitteiden asettamisella ja seuranta kertoo, onko tilin toiminnassa parantamisen varaa.

 

Twitterin oma analytiikkatyökalu kertoo paljon. Sen saa käyttöönsä jokainen, jolla on vähintään 14 vuorokautta vanha Twitter-tili. Twitter-analytiikkaan pääset käsiksi osoitteesta analytics.twitter.com. Kun menet sivulle, kirjaudut sisään omilla Twitter-tunnuksillasi ja siinäpä se sitten on.

Read More

Topics: Somevinkit, Sosiaalinen media, Twitter, Analytiikka

Sometoimisto Kuulu Oy

Kuulu on sosiaaliseen mediaan ja videomarkkinointiin erikoistunut digimarkkinointitoimisto.

Tarjoamme digitaalisen sisällöntuotannon palveluita sekä sosiaalisen median koulutuksia!

Teemme vaikuttavaa digitaalista sisältöä, joka tuottaa tuloksia - yrityksille, joilla on rohkeutta uudistaa omaa viestintäänsä!

 

 

Olemme Googlen partneritoimisto!

Uutiskirje

Tilaa Kuulun uutiskirje, niin saat ajankohtaiset somevinkit suoraan sähköpostiin!

 

Tilaa uutiskirje

Uusimmat blogipostaukset