Ota yhteyttä

15 vinkkiä yrityksen Instagram-sisältöön – ideoita ja sisältöä yritys-Instaan

16 toukokuuta 2014

Yrityksen Instagram – mikä siellä oikein toimii? Instagram voi olla hyödyllinen paikka sekä yritykselle, jolla on selkeä tuote että palveluyritykselle tai B2B-yritykselle. Yritys voi Instassa tuoda esille vaikkapa tiimiä, toimistoa ja palveluita. Tässä 15 sisältövinkkiä yrityksen Instagramiin.

Jonna Muurinen

Kuulun perustaja, toimitusjohtaja ja pääkouluttaja.

Monet luulevat, että kuvat toimivat parhaiten, jos yritykselläsi on selkeä tuote. Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa, sillä vaikka kyseessä olisikin palveluyritys tai B2B-yritys, Instagram voi olla hyödyllinen paikka. Kuvilla tuot yrityksesi lähelle asiakasta. Taivas on rajana, pidä hauskaa ja näytä se kuvissasi!

Jos Instagram markkinointikäytössä kiinnostaa, lue toki aikaisemmat kirjoituksemme Instagram-markkinoinnista täältä ja täältä .

15 sisältöideaa yrityksen Instagramiin

  1. Esittele työntekijöitäsi hassuttelemassa tai pitämässä hauskaa tauolla.
  2. Esittele tiimiäsi, työmatkakohteitasi, toimistoasi ja projektejasi.
  3. Kysele, informoi, keskustele ja herätä keskustelua.
  4. Jaa vinkkejä uusista tavoista käyttää tuotettasi tai palveluasi.
  5. Jaa jotain eksklusiivista, mitä ei löydy muista kanavistasi.
  6. Esittele erikoistarjouksia ja kampanjoita, sekä se, mitä niiden taustalla tapahtuu.
  7. Näytä tyytyväinen asiakas ja onnistunut asennus/myynti/tms.
  8. Esittele tapahtumat! Ennen, aikana ja jälkeen.
  9. Tuo esiin uutuustuotteita ja erikoisuuksia.
  10. Kerro hassuista sattumuksista ja hyvistä mokista.
  11. Huomioi myös sesongit, yrityskulttuuri ja paikallisuus.
  12. Lisää kuvasi kuvakarttaan eli paikanna aina kun on mahdollista.
  13. Järjestä kilpailu, mutta muista noudattaa Instagramin sääntöjä.
  14. Rakenna tuotteesi ympärille oma #hashtag ja jatka jakamista samalla tägillä, yksi askel kerrallaan. Lopulta sinulla on mahtava galleria tuotteesi ympärillä, johon myös muut käyttäjät voivat luoda sisältöä.
  15. Jos ei muuta keksi, aina voi laittaa kuvan söpöstä eläimestä. 😉

Tsemppiä Instailuun!

Jollei Instagram näilläkään opeilla tunnu varmalta välineeltä, muista pyytää Instagram-koulutus organisaatiollesi, Kuulu opastaa Instagramin pariin yrittäjäystävällisin hinnoin!

Instagram-koulutus