Skip to content

Kuulu auttoi Elisaa edistämään digitaalista hyvinvointia - SuperDigikoulu tavoitti 70 000 nuorta

Elisa Superdigikoulu

Industry

Technology

Haaste

Yläkoululaisten on vaikeaa hallita älylaitteiden käyttöä itsenäisesti, ja vanhempien on haastavaa seurata heidän digitaalista hyvinvointiaan. Tarvittiin innovatiivinen ja innostava ratkaisu, joka tavoittaisi laajan määrän nuoria.

Tulokset

SuperDigikoulu tavoitti yli 70 000 yläkoululaista ja yli 420 koulua ympäri Suomen. Tämä on lähes 40 % koko ikäluokasta. Projektista saatiin kiitosta sekä oppilailta että Elisalta, ja se koettiin tärkeäksi yhteiskunnalliseksi panokseksi.

Videotuotanto, livestriimi

Videotuotanto

70 000
Osallistuneet yläkoululaiset
420
Osallistuneet koulut
182
Osallistuneet paikkakunnat
4,1M
Mediavaikuttavuus

Ilmoittautumismäärät SuperDigikouluun kasvoivat viikko viikolta ja meidän alkuperäiset tavoitteet täyttyivät jo siinä parin ensimmäisen viikon aikana.

Laura Hyle

Head of Communications, Consumer Business, Elisa

Elisalla ihmiset ovat ottanut tämän äärettömän hyvin vastaan ja ovat olleet iloisia siitä, että me tehdään yrityksenä jotain tällaista.

Laura Hyle

Head of Communications, Consumer Business, Elisa

Harvoin on projekteja, mistä näin suurin joukoin tullaan kehumaan ja kiittämään. Se palaute, joka tuli näiltä oppilailta, oli tosi mieltä lämmittävää. Yläasteikäiset ovat ehkä sitä kriittisintä yleisöä. He kokivat SuperDigikoulun heitä auttavana, kokonaisuutena, jonka parissa he viihtyivät.

Laura Hyle

Head of Communications, Consumer BusinessElisa

Kuulu on yksi mun suosikkikumppaneista, kun mä mietin markkinointiviestintää ja semmoista tekemistä, josta tulee myös hyviä tuloksia. Me ruvetaan seuraavaksi keskittymään vuoden 2025 SuperDigikoulun miettimiseen yhdessä Kuulun kanssa.

Laura Hyle

Head of Communications, Consumer BusinessElisa

Small_LeaseGreen_Elisan_pääkonttori_02

Elisasta

Elisa on suomalainen tietoliikenne-, ICT- ja digitaalisten palveluiden tarjoaja, joka panostaa vahvasti yhteiskuntavastuuseen ja digitaaliseen hyvinvointiin.

Haaste

Yläkoululaiset ovat ikäryhmä, jonka on haastavaa hallita älylaitteiden käyttöä itsenäisesti, ja vanhempien on vaikea seurata heidän digitaalista hyvinvointiaan. Ilman oikeita työkaluja ja tietoa, nuoret altistuvat liialliselle ruutuajalle ja sen haittavaikutuksille. Elisa tarvitsi ratkaisun, joka ei vain tavoittaisi nuoria, vaan myös motivoisi heitä ymmärtämään digitaalisen hyvinvoinnin tärkeyden.

Elisa x MLL_Superdigikoulu_valmiit stillit_Full-10

Ratkaisu

Elisa päätti yhteistyössä Kuulun ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton kanssa luoda SuperDigikoulu-ohjelman. Tämä ohjelma tarjoaa yläkoululaisille tietoa ja työkaluja terveelliseen ja vastuulliseen älylaitteiden käyttöön. Ohjelma sisältää virtuaalisia oppitunteja, vaikuttajien videoita ja asiantuntijoiden näkemyksiä.

– Ilmoittautumismäärät SuperDigikouluun kasvoi viikko viikolta ja musta tuntuu, että ne ehkä meidän alkuperäiset tavoitteet täyttyi jo siinä parin ensimmäisen viikon aikana, kertoo Elisan projektipäällikkö, Laura Hyle.

Elisa x MLL_Superdigikoulu_valmiit stillit_Full-5

Keskeisimmät tulokset

SuperDigikoulu saavutti ennennäkemättömän menestyksen: yli 70 000 yläkoululaista ja yli 420 koulua ympäri Suomen osallistuivat ohjelmaan, kattaen 180 paikkakuntaa.

Valtakunnallinen kattavuus

  • Saavutti koulut tasapuolisesti ympäri Suomen

  • Mahdollisti laadukkaan sisällön kaikille

Nuorten tavoittaminen

  • Samaistuttava sisältö

  • Konkreettiset vinkit arkeen

  • Vertaiskokemusten jakaminen

Yhteiskunnallinen vaikutus

  • Avasi keskustelun digihyvinvoinnista

  • Tarjosi työkaluja kouluille

  • Edisti digitaalista tasa-arvoa

Jälkimarkkinoinnin onnistumiset

 

Tehokas toteutus ja nopea reagointi

SuperDigikoulun jälkimarkkinointi toteutettiin tehokkaasti ja ketterästi alle viikossa. Tuotimme yli 30 erilaista digitaalista mainosta eri kanaviin, mukaan lukien Meta, TikTok, YouTube ja display-mainonta.

Merkittävimmät saavutukset

YouTube-kampanja

  • Videon katseluiden kustannukset jäivät merkittävästi alle tavoitetason
  • Erinomaiset loppuunkatseluprosentit molemmissa kampanjavaiheissa
  • Laaja tavoittavuus kohdeyleisössä

Sosiaalisen median menestys

  • Meta-mainonta ylitti tavoitteet sekä kattavuudessa että kustannustehokkuudessa
  • TikTok-kampanja tavoitti kohderyhmänsä kustannustehokkaasti ja erityisesti Mona Moisalan Some & aivot -video menestyi erinomaisesti (video esimerkkinä alla)

Display- ja natiivimainonta

  • Display-mainonta ylitti tavoitteet kaikilla mittareilla
  • Natiivimainonta tavoitti lukijat tehokkaasti Kärkimedian sivustoilla
  • Kustannustehokas toteutus kaikissa kanavissa

Kampanja osoitti, että oikein kohdennetulla ja laadukkaalla sisällöllä voidaan saavuttaa erinomaiset tulokset kustannustehokkaasti.

Elisa x MLL_Superdigikoulu_valmiit stillit_Full-ryhmakuva1

Katso, kuinka Elisan Head of Communications, Consumer Business, Laura Hyle, kertoo projektista ja yhteistyöstämme alla.

Antaa Elisalla tätä tärkeää projektia vetäneen, Laura Hylen, itse kertoa, mistä koko ajatus sai alkunsa ja mitä kaikkea projektin aikana tehtiin. Katso video alta.

 

Esimerkki yhdestä yli 30 eri kanaviin optimoidusta jälkimarkkinoinnin lyhytvideosta, joilla saatiin huipputuloksia:

 

Asiakas oli tyytyväinen yhteistyöhön

Kuululla on jo pidempi historia Elisan kanssa työskentelystä ja siksi päädyimme SuperDigikouluakin työstämään. Olimme mukana alusta lähtien suunnittelemassa konseptia ja kirjoittamassa käsikirjoitusta sekä ideoimassa vaikuttajien inserttivideoita. Yllä olevalla videolla Laura Hyle, Head of Communications, Consumer Business, Elisalta kertoo yhteistyöstä näin:

– Kuulun kanssa tekeminen on tosi hyvän mielen tekemistä. Keskustelu on avointa ja voidaan puolintoisin heitellä ideoita. Se, mistä tilaajana ja asiakkaana voi olla tosi varma ja huoleton, on se, että tietää laadun olevan tosi kovatasoista, ja osaajat ovat ihan mielettömiä Kuululla. 

– En oman urani varrella ole näin isoa livetapahtumaa ikinä järjestänyt. Kyllähän se jännitti ihan älyttömästi! Kuulun Ville sai minulta useammankin puhelun siinä varmaan jo puoli vuotta ennen sitä varsinaista tapahtumaa, että ”Onhan tämä asia huomioitu ja onhan tämä asia huomioitu?”. Kaikki oli aina huomioitu. Sen puolesta pystyi olemaan turvallisin mielin. Tiesi, että Kuulun jengin kyllä tämän handlaa, Hyle jatkaa.

– Kuulu on yksi mun suosikkikumppaneista, kun mä mietin markkinointiviestintää ja semmoista tekemistä, josta tulee myös hyviä tuloksia. Me ruvetaan seuraavaksi keskittymään vuoden 2025 SuperDigikoulun miettimiseen yhdessä Kuulun kanssa.

 

Kiinnostaisiko sinuakin yhteistyö?

OTA YHTEYTTÄ