Mitä somemarkkinointi voi olla?

Somemarkkinointi on se, jolla Kuulu aloitti toimintansa vuonna 2013. Some on ollut toimintamme ydin alusta lähtien ja kanavarepertuaarissa meillä on kaikki Suomessa ”pääkanaviksi” laskettavat kanavat

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Twitter
  • YouTube
  • Pinterest

Somemarkkinointi meillä keskittyy hyvin kokonaisvaltaiseen tekemiseen, jolloin sisällöt ovat pääosassa. Mukana lähes poikkeuksetta aina on myös maksullinen mainonta somessa, sillä kanavien omat algoritmit estävät sisältöjen näkymisen kaikille kanavien seuraajille. Maksettu mainonta tehostaa levikkiä. Somemarkkinointi käsittää

  • Säännöllisen sisällöntuotannon, eli julkaisut
  • Analytiikan ja sen ohjaamana tehty sisältösuunnittelu
  • Maksullisen mainonnan
  • Asiakaspalvelun (jos niin haluatte)

Somemarkkinoinnin tavoitteet

Ennen somemarkkinoinnin aloittamista tai ennen kuin me kuululaiset hyppäämme mukaan, kannattaa pohtia tarkasti mitkä ovat tavoitteenne sen suhteen. Haluatteko

  • Tehostaa myyntiä
  • Tehdä uusasiakashankintaa
  • Parantaa asiakaskokemusta
  • Palvella nykyisiä asiakkaitanne paremmin

…vai kenties jotakin muuta.

Teidän tavoitteenne ohjaavat meidän tekemistämme. Tärkeintä on kuitenkin se, että tavoitteet määritellään. Näin pystymme konsultoimaan parhaiten siitä MITÄ kannattaa tehdä. Joissakin tapauksissa kannattaa esimerkiksi aloittaa brändimarkkinoinnilla ja toiset tarvitsevat vain tehokkaan sisällönjakeluprosessin.

Analytiikka

Analytiikka auttaa meitä ymmärtämään kohdeyleisöä ja parantamaan koko ajan somemarkkinoinnin sisältöjä. Tämä on erityisen tärkeää tehokkaan somemarkkinoinnin kannalta. Kun ulkoistat somemarkkinoinnin meille, raportoimme sinulle vähintään kuukausittain selkokielisesti siitä miten somessa menee. Jos niin toivot, voimme rakentaa yritykselle esimerkiksi Google Data Studion avulla näkymän, josta näette yhdellä silmäyksellä kunkin kanavan analytiikasta teille tärkeimmät osaset ja esimerkiksi maksullisen mainonnan menestyksen.

Maksullinen mainonta

Koska haluamme tehdä somemarkkinointia tuloksekkaasti, suosittelemme poikkeuksetta ottamaan myös maksullisen mainonnan käyttöön. Maksullinen mainonta tehostaa sisällön levittämistä ja kohdennettavuutta merkittävästi. Voit tutustua kirjoituksiimme sosiaalisen median maksullisesta mainonnasta. Niistä pääsee perille siitä kuinka tärkeä osanen maksettu mainonta kokonaisuuden kannalta.

Somemarkkinointityö aloitetaan kick-off päivällä, jossa määritellään

  • Tavoitteet somemarkkinoinnille
  • Asiakaspersoonat
  • Sisältösuunnittelu, ideointi, vuosikello, sisällöntuotanto ja kampanjat
  • Mahdollinen videosisältö

Ensin sisältöstrategia, sitten vasta kanavat

Kuulu on sopiva somemarkkinoinnin kumppani sitten, kun yrityksellä on olemassa olevat verkkosivut. Voimme auttaa sisältöstrategian laadinnassa, mutta sisällöt on ehdottomasti mietittävä ennen kuin päätetään mitkä kanavat otetaan käyttöön.

Lue kirjoituksemme miksi sisältöstrategia on koko yrityksen sisältömarkkinoinnin ydin ja kaiken tekemisen pitäisi pohjautua siihen. Voimme auttaa teitä myös viestintäsuunnitelman tekemisessä, mikä kattaa muutkin kuin somekanavat.

Somekoulutukset

Lisäksi koulutamme sosiaalisen median tehokasta hyödyntämistä erilaisille organisaatioille räätälöidysti.

Lue alta minkälaisia koulutuksia meillä on teille tarjolla!

Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa

Asiakaspalvelu sosiaalisessa mediassa

Facebook-koulutus yrityksille

Facebook koulutukset

Facebook- ja Instagram-mainonnan koulutukset

Facebook-ja-instagram-koulutus

Instagram-koulutukset

Instagram koulutukset

Kriisiviestintä somessa

Kriisiviestintä somessa

LinkedIn-markkinointi