Kahden päivän digimarkkinoinnin valmennusfestivaali Oulussa ke–to 30.–31.1.2019, jossa opit näkymään tehokkaasti verkossa.

Kahden festaripäivän hinta 159 € (+ ALV),
Yhden festaripäivän hinta 98€ (+ ALV).

MISSÄ? No Oulussa, Uusi Seurahuone ja osoite Rantakatu 4

HUOM! Lue tapahtuman sisällöt alempaa ja näe kuinka upea ohjelma meillä sinua odottaa!

Kiitos mielenkiinnostasi.

Kuulu-festarit on nyt täynnä.

Kerro meille

Miten käytät Instagramia? (valitse yksi)

Katso tulokset

Loading ... Loading ...

Kerro meille

Näetkö mieluummin Instagram-mainokset

Katso tulokset

Loading ... Loading ...

Kerro meille

Käytätkö Google Analyticsia markkinoinnin analytiikassa?

Katso tulokset

Loading ... Loading ...

Kerro meille

Missä videoiden tekemiseen liittyvässä haluaisit erityisesti kehittyä?

Katso tulokset

Loading ... Loading ...

Kerro meille

Onko suunnitelmissa markkinoinnin automaatio?

Katso tulokset

Loading ... Loading ...

Ohjelma ja aikataulu

Tule mukaan vauhdikkaisiin valmennuspäiviin Oulun Seurahuoneelle!

Kahden päivän digimarkkinoinnin valmennusfestivaalin upea ohjelma odottaa sinua!

Festaripäivä I 30.1.2019 – Kanavat: missä ja miten näyn ja löydyn? (lue sivun alaosasta tarkemmat kellonajat ja sisällöt)

  • Somestrategia: miten se tehdään, miten sen saa toimimaan arjessa?
  • Facebook: Tehokas ja tuottoisa yrityskäyttö. Miten onnistut mainonnassa.
  • LinkedIn: Näin erotut yrityksenä ja käytät henkilöprofiiliasi myynnin työkaluna.
  • Instagram: Kuvat, stoorit, live, mainonta – kaikki nuo aidot ja positiivisen vaikuttamisen mahdollisuudet.
  • Asiakaspalvelu, asiakaskokemus ja palvelumuotoilu verkossa. Ne pienet, mutta suuret asiat merkitsevät.
  • Hakukoneoptimointi: Löydytkö Googlesta? Nappaa vinkit näkyvyyteen!
  • Google Ads: Kannattaisiko Google-mainonta? Voisiko sitä tehdä itse?

Kuulu-festareiden toinen päivä opastaa sinut tuloksia tuottavan sisällön pariin.

Festaripäivä II 31.1.2019 – Tuloksia tuottava sisältö

  • Sisältö myynnin työkaluna. Tekstin, kuvien ja videoiden myyntiä tukeva funktio.
  • Saavutettavuus verkkosivuilla. Pakollinen julkisen sektorin verkkosivuille, ota siis selvää tästä! Tekee myös erittäin hyvää yksityisen puolen sivuille ja auttaa hakukonelöydettävyydessäkin.
  • Analytiikka: näin viet digimarkkinointisi nextille levelille analytiikan avulla.
  • Markkinoinnin automaatio: Näin myyt verkkosivujen avulla!
  • Video myynnin ja markkinoinnin välineenä. Videomarkkinoinnin ja videotuotannon hyviä käytäntöjä.
  • YouTuben syvin olemus. Miten yritys voi YouTubea hyödyntää?
  • Mobiilivideot: Näin teet itse videoita someen.

Kahden festaripäivän hinta on yhteensä 159 € (+ ALV),

Yhden festaripäivän hinta on 98€ (+ ALV).

JOKAINEN OSALLISTUJA SAA ITSESTÄÄN STUDIOTASOISEN VALOKUVAN KÄYTTÖÖNSÄ.

 

KESKIVIIKKO 30.1.2019

Klo: 9 – 9.30 Digimarkkinoinnin strategia (Jonna Muurinen)
Yrityksissä somemarkkinoinnin tulisi olla suunnitelmallista ja järjestelmällistä. Suurin osa tekee somemarkkinointia oman työnsä ohessa silloin kun muistaa. Jos haluat saada sosiaalisen median markkinoinnista aitoa lisäarvoa, myyntiä ja brändinäkyvyyttä, laadi yrityksellesi somesuunnitelma. Suunnitelmaan on kirjattuna tavoitteet, tärkeimmät kohderyhmät ja kaikki se viestintä mitä yrityksestä tai organisaatiosta lähtee ulospäin. Suunnitelma voidaan laatia esimerkiksi projektin, tilikauden tai useamman vuoden ajalle. Hyvä somesuunnitelma on hyödyllinen ja parhaimmillaan se toimii isonkin tiimin ohjekirjana ja muistilappuna.

Käymme läpi tiiviissä tahdissa

  • Somen vuosikellon laadinnan
  • Somemarkkinoinnin sisältöideoinnin
  • Sisältökalenterin laatimisen
  • Vinkkejä eri sosiaalisen median sisältömuotojen hyödyntämiseen

Klo: 9.35 – 10.20 Facebook (Katarina Laaksonen)

Käymme läpi markkinoinnin uutuudet Facebookissa sekä maksullisen mainonnan periaatteet. Statistiikan seuraamisella on myös paljon merkitystä, joten sen tärkeimmät pointit käydään läpi.

  • FB-uutuudet
  • Toimivimmat sisältömuodot
  • Statistiikka
  • Mainonnan suunnittelu, mitä tulee ottaa huomioon
  • Facebook-mainonnan muodot
  • Mainoksen kohdentaminen
  • Tulosten analysointi ja raportointi

Klo: 10.25 – 11.10. LinkedIn (Annika Vähänen)

Linkedinissä voit toimia joko henkilönä tai yrityksenä, mieluiten toki sekä että. Tässä puheenvuorossa käydään läpi sekä henkilöprofiilin että yritysprofiilin mahdollisuuksia sekä analytiikkaa.

Yksi tehokkaimmista tavoista yrityksille hyödyntää LinkedIniä on yritysprofiilista tehdyt julkaisut. Käymme läpi miten yritysprofiili perustetaan ja miten se optimoidaan niin, että se löydetään.

  • Henkilökohtaisen profiilin optimointi
  • Yritysprofiilin luominen ja optimointi
  • Maksullisen mainonnan mahdollisuudet

Klo: 11.15 – 12.15 LOUNAS (kuuluu lipun hintaan)

Klo: 12.20 – 13.00 Instagram (Minna Asikainen)

Käymme läpi Instagram-tilin ylläpitäjän arkea helpottavia työkaluja, suunnitelmallisen sisällöntuotannon sekä tehokkaan analytiikan käyttämisen markkinoinnin hyväksi. Käymme läpi myös mainonnan mahdollisuuksia.

  • Julkaisutyypit
  • Instagram-statistiikka
  • Julkaisujen ajastaminen
  • Instagram stoorit, livet ja IGTV
  • Instagram-mainonnan mahdollisuudet

Klo: 13.05 – 13.45 Asiakaspalvelu somessa (Laura Ylitalo)

Asiakastyytyväisyys on yksi tärkeimpiä yrityksen menestyksen mittareita. Onnistuessaan asiakaspalvelussa, palvelun laadussa ja palveluodotuksiin vastaamisessa yritys luo pohjan hyvälle ja vahvalle asiakastyytyväisyydelle.

Asiakkaiden toiveet asiakaspalvelun suhteen ovat muuttuneet viimeisten vuosien aikana. Yhä useampi haluaa saada palvelua vaivattomasti käyttämissään sosiaalisen median kanavissa. Mutta millaista on hyvä asiakaspalvelu somessa? Entä miten omia tuotteita ja palveluja voi tarjota sekä myydä eri kanavilla?

  • Asiakaskokemus sosiaalisessa mediassa
  • Asiakkaan palvelukokonaisuus somessa
  • Asiakaspalautteiden käsittely
  • Työntekijälähettilyys; henkilökunnan sitouttaminen yrityksen

Klo: 13.50 – 14.10 KAHVITAUKO (kuuluu lipun hintaan)

Klo: 14.15 – 14.55 Hakukoneoptimointi ja Googlen merkitys myynnissä (Jonna Muurinen & Tuomas Muurinen)

Miksi Googlesta puhutaan niin paljon? Mitä hakukoneoptimointi käytännössä tarkoittaa? Käymme läpi tärkeimmät sisällölliset ja tekniset asiat, jotka hakukoneoptimointiin vaikuttavat. Saat myös muutaman hyvän työkaluvinkin, joilla voit analysoida omaa Google-näkyvyyttäsi ja tekemisen tasoasi. Ja se tärkein: nyt saat kysyä kaikista villeistä huhuista, joita Googlen ja hakukoneoptimoinnin ympärillä pyörii.

Klo: 15.00 – 15.45 Google-mainonta (Katriina Kukkula)

Katsaus Google Ads -mainostyökalun mahdollisuuksiin: minkälaisia mainoksia Google Adsilla voi tehdä, mihin niitä voi laittaa ja kenelle niitä voi kohdentaa.

Pääasiassa keskitymme Google Adsin hakusanamainontaan. Tämän puheenvuoron jälkeen ymmärrät kannattaako sinun tehdä mainoksia itse vai kannattaako mainosten tekeminen ulkoistaa. Jos sinulla on meneillään olevia kampanjoita, voit samalla tutkailla miten voisit optimoida omia kampanjoitasi. Tästä koulutuksesta on hyötyä myös henkilölle, joka ostaa Ads-mainontaa ulkopuoliselta tekijältä.

Klo: 15.45 – 16.00 Yhteenveto päivästä

Mitä me tänään opittiinkaan ja minkälaisia kysymyksiä heräsi.

Klo: 16.00 Festaripäivä I loppuu

 

TORSTAI 31.1.2019

Klo: 9 – 9.45 Sisältö myynnin työkaluna (Katarina Laaksonen)

Miten rakennetaan sisältöstrategia yritykselle? Käymme läpi tehokkaan sisältöideoinnin prosessin.

  • Sisällöt ostoprosessissa
  • Asiakaspersoonat ja sisältökartan rakentaminen
  • Millaisia sisältömuotoja voidaan käyttää ja missä mitäkin kannattaa käyttää.
  • Sisältöjen uudelleen käyttäminen

Klo: 9.50 – 10.20 Saavutettavuus (Essi Pulkkinen)

Miksi yrityksen kannattaa huomioida sisällöissään saavutettavuus, ja miten se huomioidaan? Käymme läpi, miten saavutettavuus voi olla kilpailuetu yritykselle.

  • Tämä yritysten tulisi tietää saavutettavuudesta
  • Saavutettavuus auttaa kaikkia, ei vain pieniä kohderyhmiä
  • Vinkit saavutettavaan sisältöön

Klo: 10.25 – 11.10 Analytiikka digimarkkinoinnin apuna (Katriina Kukkula)

Tiedätkö mitä kanavia pitkin kävijät tulevat verkkopalveluusi? Tiedätkö mitä he nettisivuillasi tekevät? Tai tiedätkö miksi he eivät tee mitä toivoisit heidän tekevän? Jos et tiedä, niin analytiikka auttaa sinua ymmärtämään asiakkaiden toimintaa verkkosivuillasi ja somekanavissasi.

Analytiikasta saatu tieto

  • auttaa ymmärtämään potentiaalisia asiakkaita
  • auttaa tehostamaan myyntiä ja muita sivustolle asetettuja tavoitteita
  • johtaa parempaan asiakaskokemukseen ja asiakaspalveluun
  • tukee myyntityötä kasvattamalla lämpimien liidien määrää
  • auttaa tuottamaan potentiaaleille asiakkaille sopivampaa sisältöä.

Klo: 11.15 – 12.15 LOUNAS (kuuluu lipun hintaan)

Klo: 12.15 – 12.45 Markkinoinnin automaatio (Jonna Muurinen)

Automaatiosta puhutaan paljon, mutta mitä sillä oikeasti voi tehdä? Markkinoinnin automaatiotyökalut tuovat yhdessä paketissa monia eri työkaluja, joiden avulla on mahdollista tehostaa, automatisoida ja mitata markkinointia. Käymme läpi

  • Millaisille yrityksille markkinoinnin automaatio sopii.
  • Mitä kannattaa pohtia työkalua valitessa.
  • Millaiseen prosessiin kannattaa valmistautua automaatiota käyttöön ottaessa.

Klo: 12.50 – 13.35 Videomarkkinointi (Ville Pohjonen)

Tehokas video ajaa katsojan kohti toimintaa, joka luo tulosta. Miten saat videon osaksi muuta tavoitteellista markkinointistrategiaa, jotta video puhuttelee oikeaa yleisöä oikeissa kanavissa. Videon tulisi tuottaa mitattavia tuloksia.

  • Videomarkkinoinnin tavoitteet
  • Videon eri muodot ja sisällöt
  • Missä kanavissa videoita voi käyttää
  • Videomarkkinoinnin budjetointi

Klo: 13.40 – 14.00 KAHVITAUKO (kuuluu lipun hintaan)

Klo: 14.05 – 14.50 YouTube-markkinointi (M-P Karlin)

YouTube on maailman toiseksi suurin hakukone. Videot ovat jo erittäin tärkeä osa yritysten markkinoinnin kokonaisuutta. Suosituimmilla tubettajilla on jo miljoonia seuraajia. Miten yrityksenä pääsisit mukaan tähän hypeen? Käymme läpi tiiviissä tahdissa kanavan

  • Peruskäyttö ja periaatteet 
  • Miten alusta toimii ja miten sitä käytetään 
  • Kanavan perustaminen, videon lataus
  • Kanavan optimointi 
  • SEO 
  • Analytiikka – hyödyntäminen ja ymmärtäminen 
  • Algoritmi ja sen hyödyksi käyttäminen 

Klo: 14.55 – 15.40 Mobiilivideot (Ville Pohjonen)

Video on tärkeä osa yritysten digimarkkinointia tänä päivänä. Tämä koulutus opastaa mobiilivideoiden hyödyntämiseen markkinoinnissa sekä antaa yleiskuvaa eri ohjelmien käytöstä videotuotantoon.

  • Missä kaikkialla videota voi käyttää, missä digitaalisissa kanavissa videoita kannattaa jakaa ja miten
  • Miten ja minkälaisia videoita voit kuvata puhelimellasi
  • Millaisia ohjelmia mobiilivideon tekemiseen tarvitaan

Klo: 15.45 Päivien yhteenveto ja verkostoituminen

Klo: 16.15 Festarit loppuvat

 

Kuulufestareilla pääsette kuulemaan Kuulun asiantuntijoita monelta eri alalta. Puhujina mm.

Jonna Muurinen, toimitusjohtaja (hakukoneoptimointi, analytiikka, markkinoinnin automaatio)
Ville Pohjonen, luova johtaja (Videot)
Mari Kellokumpu (Somestrategia, asiakaskokemus)
Katriina Kukkula (Google-mainonta)
Katarina Laaksonen (Sisällöt)
Annika Vähänen (LinkedIn)
Minna Asikainen (Instagram)
Essi Pulkkinen (Saavutettavuus)
Mikko-Pekka Karlin (YouTube)