Tulevaisuuden viestintäguru 2025 -koulutusohjelma

Koulutus koostuu kolmesta lähipäivästä ja Kuulun Jonna puhuu 26.4.

Lisätietoa koulutuksesta: https://koulutus.almatalent.fi/tulevaisuuden-viestintaguru/

3.päivä -Digimpää viestintää – tiedä miten viestisi vaikuttaa

Miten verkossa tapahtuva viestintä muuttuu lähivuosina? Mitä viestijöille tarkoittaa äänihakujen yleistyminen tai koneoppiminen, jolla parhaassa tai pahimmassa tapauksessa korvataan viestijöiden töitä. Ovatko ne uhka vai mahdollisuus? Näitä asioita käsittelemme viestinnän näkökulmasta. Jotta viestijästä tulee vaikuttaja omassa organisaatiossaan, kannattaa ottaa vaikuttajan työkalut käyttöön. Miten voimme erilaisia digitaalisia työkaluja apuna käyttäen vahvistaa sanomamme vaikuttavuutta. Miten saamme analytiikan keinoin rakennettua vahvan ja jatkuvasti vahvistuvan viestintäsuunnitelman ja miten voimme johtaa viestintää ketterästi analytiikasta saamamme tiedon valossa.

 

Koulutus on perustasoinen ja sopii kaikille aiheesta kiinnostuneille. Koulutus on käytännön läheinen ja tuo työkaluja toimia modernin viestinnän edustajana. Myös analytiikkaan jo aiemmin tutustuneet viestijät saavat päivästä uutta tietoa, sillä koulutus on vahvasti vuorovaikutuksellinen ja kysymyksiä on mahdollista esittää läpi koko koulutuspäivän ajan.  Yleisimpien sosiaalisen median palveluiden tuntemus on suositeltavaa. 

 

09.00 Olennaisimmat viestinnän muutokset

  • Viestinnän teknologistuminen on megatrendi
  • Miten viestijä voi valmistautua viestinnän teknologistumiseen
  • Työkalut helpottamaan viestinnän rutiinitöitä
  • Viestinnän tavoitteiden asettaminen, mittarointi ja mittaaminen

Keskustelua: Konkreettisia jo näkyviä muutoksia työelämän viestinnän muutoksista

10.15 Kahvitauko
10.30 Mitä mittaat?

  • Minkälaisia asioita viestinnässä voi mitata?
  • Viestinnän tavoitteiden asettaminen, mittarointi ja mittaaminen
  • Mitä mittaustuloksista voi päätellä?

Harjoitus: SMART-tavoitteet ja mittaaminen

12.00 Lounas
13.00 Viestinnän mittaamisen työkaluja

  • Kohderyhmien tavoittaminen
  • Mittaaminen sisällöntuotannon apuna
  • Turhamaisuusmittarit ja kasvun mittarit
  • Miten raportoit viestinnän mittaustuloksista

Ryhmissä keskustelua: Työkalut, mittaaminen, tuloksista raportointi

14.15 Kahvitauko
14.30 Miten kehitän viestintää organisaatiossani?Miten voit kehittää mittaustulosten perusteella tulevaa viestinnän suunnittelua ja tekemistä?

  • Viestintää läpi organisaation ja organisoitu viestintä
  • Asiakaskokemus ja viestintä – viestinnän tärkeä rooli
  • Viestinnän ketterä johtaminen

Harjoitus: Mutant star fish -harjoitus

16.00 Päivä päättyy

24.04. - 26.04.2019 Koulutuksen tuottaa Alma Talent