Ota yhteyttä

Uskalla olla oma itsesi

Kuvittele yhdenvertainen ja välittävämpi työelämä, jossa jokainen voi olla oma itsensä. Se on Intersport Triplan tavoite.

nikijahanna-nelio

Lähtökohdat ja haaste

Valitettavan moni kokee, ettei uskalla olla oma itsensä työpaikallaan, koska työelämässä ei ymmärretä monimuotoisuutta ja sen rikkautta. Tämä näkyy vahvasti (työ)hyvinvoinnissa, ja lopulta myös huonona asiakaskokemuksena

Intersport Triplan vahvaan arvopohjaan kuuluu yhdenvertaisuus sekä välittäminen. Työyhteisö on kuin perhe – ja perhe pitää huolta omistaan.

Kauppiaat Hanna Kuoppala ja Karina Niki Lasarjan-Kuoppala halusivat luoda Intersportista tasa-arvoisen ja välittävän ympäristön, jossa ongelmiakaan ei tarvitsisi peitellä. Usein he ovatkin auttaneet työntekijöitään myös henkilökohtaisen elämän haasteissa.

"Esimerkiksi raha- tai päihdeongelmia, hankalia kotiolosuhteita tai parisuhdeongelmia. Joskus on viikonloppunakin tullut nuorelta puhelu, että nyt on tyttö- tai poikaystävän kanssa mennyt poikki ja sen takia tuntuu vaikealta tulla töihin. On tosi hienoa, että uskalletaan kertoa. Yhdessä sitten mietimme, kuinka tästä mennään eteenpäin", Hanna kertoo.

Työyhteisön välittävä ilmapiiri näkyy kauas. "Turvallinen työpaikka on sellainen, jossa sinua arvostetaan ja taustatiimi on tukena aina, jokaisena päivänä", kertoo liikkeessä myyjänä työskentelevä Otso Riiali.

Nikin lause 2

Tavoite

Uskalla olla oma itsesi -konseptilla haluttiin nostaa esille työelämän yhdenvertaisuuden tärkeyttä ja herättää yhteiskunnallista keskustelua aiheesta.

Intersport Triplan tavoitteena on luoda välittävämpää työelämää, jossa jokainen kohdataan yksilönä ja kaikki uskaltavat olla oma itsensä.

Strategia / insight

Todellista vaikuttavuutta herätetään aidoilla persoonilla ja oikeilla tarinoilla.

Luova ratkaisu

Videosarja, joka nostaa kaupan yhteisön äänen kuuluviin ja antaa heille tilaa kertoa ajatuksiaan aiheesta.

Intersport-9

Tulokset

Intersport Triplan työyhteisön identiteetti on vahvistunut: "Me kaikki vaikutuimme nähdessämme videon ekaa kertaa – hei mehän ollaan aika hyviä tässä", kauppias Hanna Kuoppala kertoo.

Yritys on saanut juuri heidän yhteisöönsä sopivia työhakemuksia ja tehnyt niiden pohjalta onnistuneita rekrytointeja. Hakijat ovat kommentoineet videota positiivisesti. Konsepti on toiminut vahvana tukijalkana työnantajamielikuvan rakentamisessa.

Sosiaalisessa mediassa video on tavoittanut noin 95 000 henkilöä ja herättänyt positiivisia reaktioita.

Videon teema herättää keskustelua

Intersport Triplan Hannaa haastateltiin Pirkka-lehteen nuorten tukemisesta työelämässä. Lue artikkeli Pirkan sivustolla.

Hanna ja Otso pyydettiin vierailemaan Lähtijät-podcastin hyväntekeväisyysjaksoon, jonka aiheena oli #liikaa – eli juurikin se, että kokee olevansa vääränlainen työelämässä.

Podcastin tarina jatkuu myös K-ryhmän omassa Kehittyvä kauppa -ammattilehdessä.

Jatkoa konseptille


Tekijät

Alkuperäisidea / asiakas
Intersport Tripla

Konseptointi
Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy

Videoiden suunnittelu ja tuotanto
Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy

Jakelu
Intersport Tripla

Konsepti osallistuu Grand One -kilpailuun kategoriassa Paras yhdenvertaisuutta edistävä työ.