Kuulun blogi

Instagram Stories – next level

Instagram Storiesin suosio jatkaa kasvuaan, enkä yhtään ihmettele, sillä profiiliin jäävien kuvien tai videoiden sijaan poistuvien tarinoiden tekemisen kynnys on paljon pienempi. Jos Instagram Stories -toiminto ei ole sinulle ennestään tuttu, kannattaa lukea aikaisemmin julkaistut blogikirjoitukset aiheesta: perustoiminnot, sisällöntuotanto, tarinan kohokohdat sekä uudet fontit, giffit ja tarkempaa dataa.

 

Read More

Topics: Instagram, Instagram Stories

Instagram Stories -mainonta

Instagram Storiesissa voi paitsi jakaa sisältöä seuraajille myös tehdä mainoksia, joita voi kohdentaa halutulle kohderyhmälle. Suomessa Instagramin käyttäjiä on 1,7 miljoonaa ja maailmanlaajuisesti miljardi. Instagramin käyttäjistä 55 % on nuoria 18–29-vuotiaita ja 28 % käyttäjistä on 30–49-vuotiaita. Etenkin kun haluat tavoittaa näitä kuluttajia, Stories antaa siihen oivallisen mahdollisuuden, vaikka he eivät vielä seuraisi yrityksen Instagram-tiliä.

 

Read More

Topics: Instagram, Mainonta, Instagram Stories

Kuinka inhimillinen virhe asiakaspalvelussa käännetään onnistuneeksi kampanjaksi

”Moka on lahja” kuuluu sanonta, jonka mukaan epäonnistumisen voi kääntää edukseen. Ongelmatilanteiden ja erilaisten asiakaspalvelutilanteiden käsittely sosiaalisessa mediassa on jo pitkään ollut kaikkien huulilla ja erilaisia esimerkkejä ongelmatilanteiden hoitamisesta löytyy laidasta laitaan. Tässä artikkelissa jaan tarinan Kuulun asiakkaan, SOL Pesulapalveluiden viestinnästä, jossa somessa julki tulleeseen epäonnistumiseen reagoitiin esimerkillisellä tavalla.  

Read More

Topics: Kriisiviestintä

Tapahtumakuvaus – näin onnistut tapahtumien kuvaamisessa

Tässä blogissa kerron, mitä asioita tapahtumakuvauksessa on hyvä ottaa huomioon ja miten kuvauksiin kannattaa valmistautua. Erilaisia tapahtumia – niin isoja kuin pieniäkin – järjestetään todella paljon ympäri Suomea, joten tapahtumakuvaukselle on runsaasti kysyntää.

 

Read More

Topics: Valokuvaus, Videotuotanto, Tapahtumamarkkinointi

Rekry: Digimarkkinoinnin suunnittelija

Read More

Topics: Rekry

Vinkkejä saavutettavaan digiviestintään

 

Käsitteet saavutettavuus ja esteettömyys esiintyvät mediakeskusteluissa yhä useammin. Esteettömyys-käsitteellä viitataan fyysisen maailman palveluihin, rakennettuun ympäristöön sekä opasteisiin ja kyltteihin. Saavutettavuudesta puolestaan puhutaan digitaalisten palveluiden, kuten verkkopalveluiden, sovellusten ja julkaisujen, kohdalla. Mutta miten tehdään saavutettavaa digiviestintää? Tässäpä muutamia vinkkejä parempaan viestintään.

 

Read More

Topics: Sisältömarkkinointi, Kirjoittaminen, Copywriting, Viestintä, Digimarkkinointi, Markkinointisuunnittelu, Saavutettavuus

Haastattelu apuna sisällöntuotannossa – journalismista vinkkejä sisällöntuottajan työhön

Viestintätoimistot tuottavat tänä päivänä monenlaista sisältöä, ja sisällöntuottajan normipäivään kuuluu paljon muutakin kuin somepäivityksien tekoa. Pidemmät tekstit voivat olla jopa asiantuntijatasoisia artikkeleita tietystä aihepiiristä.

 

Tekijöinä on luonnollisesti erilaista työkokemusta omaavia henkilöitä. Joukossa on usein myös toimittajataustaisia henkilöitä, jotka ovat aiemmassa työssään tehneet journalistista sisältöä. Journalismi ja sisällöntuotanto on syytä osata pitää toisistaan erillään, vaikka yhteneväisyyksiäkin löytyy.

 

Read More

Topics: Sisältömarkkinointi, Kirjoittaminen

Näitä selkokielen periaatteita voit hyödyntää kaikessa kirjoittamisessa

 

Selkokieli on yleiskielen tavoin suomen kielen kielimuoto. Se ei siis tarkoita vain selkeää kirjoittamista, vaan on oma kielimuotonsa. Voit kuitenkin käyttää selkokielen periaatteita muussakin kirjoittamisessa, kun haluat kirjoittaa selkeää ja ymmärrettävää tekstiä. Näin varmistat, että saat viestisi läpi lukijalle.

 

Read More

Topics: Kirjoittaminen, Copywriting, UX-writing, Saavutettavuus

Sisältöstrategia – yrityksen sisältömarkkinoinnin pohja

Sisältöstrategia käsittää käytännössä kaiken sen miten, millaisilla sisällöillä ja miksi yritys pyrkii lähestymään asiakkaitaan. Sisältöstrategian avulla toteutetaan yrityksen liiketoimintastrategiaa käytännön tasolla. 

Read More

Topics: Sisältömarkkinointi, Digimarkkinointi, Markkinointisuunnittelu

Squarespace – helppokäyttöinen julkaisujärjestelmä

 

 

Digitalisaation myötä yrityksen läsnäolosta internetissä on tullut välttämätöntä. Voidaankin jo melkein sanoa, että jos yritystä ei ole verkossa, sitä ei ole olemassa. Esimerkiksi startup-yrityksillä ja yksinyrittäjillä ei kuitenkaan välttämättä ole tarvittavaa budjettia ulkoistaa www-sivujen kehittämistä, vaikka juuri he hyötyisivät digitaalisesta markkinoinnista kaikkein eniten. Myös henkilöbrändäyksestä puhutaan paljon. Mikäpä olisikaan parempi tapa kohentaa omaa henkilöbrändiä, kuin luoda omat kotisivut!

 

Tässä blogitekstissä esittelen teille Squarespacen – julkaisujärjestelmän, jolla kuka tahansa voi luoda itselleen www-sivut.

Read More

Topics: Squarespace

Sometoimisto Kuulu Oy

Kuulu on sosiaaliseen mediaan ja videomarkkinointiin erikoistunut digimarkkinointitoimisto.

Tarjoamme digitaalisen sisällöntuotannon palveluita sekä sosiaalisen median koulutuksia!

Teemme vaikuttavaa digitaalista sisältöä, joka tuottaa tuloksia - yrityksille, joilla on rohkeutta uudistaa omaa viestintäänsä!

 

 

Olemme Googlen partneritoimisto!

Uutiskirje

Tilaa Kuulun uutiskirje, niin saat ajankohtaiset somevinkit suoraan sähköpostiin!

 

TILAA UUTISKIRJE

Uusimmat blogipostaukset