Facebook-mainosten määrä tulee Facebookin mukaan olemaan huipussaan vuonna 2017. Palvelu tarvitsee siis jälleen uusia mainosmahdollisuuksia ja Facebook-ryhmät on alue, jonka mainostuspotentiaali on vielä hyödyntämättä. TechCrunch uutisoi mainostuskokeiluista Facebookin ryhmissä. Tällä hetkellä Facebook-ryhmissä mainostamista pilotoidaan Australiassa, Kanadassa, Irlannissa ja Uudessa-Seelannissa.

Facebook on vahvistanut kokeilevansa Facebook-ryhmissä mainostamista Australiassa, Canadassa, Irlannissa sekä Uusi-Seelannissa. Facebookin mukaan nyt arvioidaan käyttäjien reaktioita, ennen kuin päätetään miten asian kanssa edetään. Mainokset tulevat näyttämään samalta kuin normaalit uutisvirran mainokset. Ryhmissä mainostaminen tapahtuu kohdennetusti ryhmän aihealueen mukaan, mutta myös perinteisen käyttäjäkohtaisen kohdennuksen mukaan.

2017 Facebook-mainostus on huipussaan

Facebook kertoo saavuttavansa suurimman mahdollisen mainoskuorman vuoden 2017 puolenvälin tienoilla, Tämä tarkoittaa sitä, että Facebook tarvitsee jatkossa liikevaihdon kasvattamiseen uusia rahavirtoja, jotta se pysyy vahvasssa kasvuvauhdissaan. Instagram-mainostus ja käyttäjäkohtaisen työkalun, Facebook Workplacen, lanseeraaminen, ovat tärkeitä elementtejä Facebookin liikevaihdon kasvussa. Facebook on myös kokeillut uutta Live Videoissa mainostamista ja jopa lähettänyt sponsoroituja viestejä yrityksiltä käyttäjille Messengerin välityksellä.

Mainostus FB-ryhmissä

Helpoin keino synnyttää mainostuloja voi olla yksinkertaisesti avaamalla Facebookin perinteisempiä käyttötapoja mainospaikaksi, ja ryhmät ovat tähän todellinen aarrearkku. Ryhmät ovat olleet Facebookin yksi ensimmäisiä ominaisuuksia, hyvin käytännölinen tapa käyttäjille ilmaista tukensa jotain aatetta tai ideaa kohtaan. Vuonna 2014 ryhmiä käytti jo 500 miljoonaa käyttäjää ja sillä on jopa oma erillinen sovelluksensa. Sen jälkeen Facebookin Ryhmät tuplasi käyttäjämääränsä ja kiitos kuuluu erityisesti ”Osta ja myy”-ryhmille. Pienessä ajassa Ryhmistä on tullut Facebookin yksi parhaimmista ja käytetyimmistä ominaisuuksista.

Ryhmien erilaisuus ja käyttötavat lisäävät Facebookin ryhmissä mainostamisen arvoa. Jos Facebook pystyy hyvin kategorisoimaan erilaiset ryhmät siten, että se edistää mainosten kohdentamista, sitä kautta voi saavuttaa käyttäjiä hyvin relevantein ja tuottavin mainoksin.

Jos joku pitää Manchester United -jalkapallojoukkueesta, on ManUn Facebook-sivu suhteellisen heikko paikka mainostaa hänelle, jos sivua vertaa ManUn aktiiviseen ja keskustelevaan tosifanien ryhmään. ManU-ryhmässä aktiivisesti keskusteleminen viittaa siihen, että käyttäjä todennäköisesti on myös kiinnostunut ostamaan joukkueen kauppatavaraa. Facebookin on vain kyettävä identifioimaan sellaisten ryhmien puheenaiheet, jotka ovat salaperäisesti nimettyjä tai niiden aihealueet ovat sitä sun tätä.

FB Marketplace

450 miljoonaa ihmistä käyttää Facebookin ”osta ja myy” -ryhmiä joka kuukausi. Facebook on juuri lanseerannut niille suunnitellun Marketplace-ominaisuuden. Tällaiset ryhmät voisivat olla tehokkaita alustoja myös mainostajille. Esimerkiksi ryhmissä voisi näyttää kohdennettua merkki-TV:n tai tietokoneen mainontaa esimerkiksi niille käyttäjille, jotka etsivät Facebookin kirpparilta juuri näitä käytettyinä. Tietystikin sosiaalisen verkoston on pystyttävä pitämään markkinointi jokseenkin kurissa ettei liiallinen mainostaminen ärsytä tai karkota käyttäjiä.

Lue lähde tästä!  

Jos haluat oppia lisää Facebookin mainosmahdollisuuksista, pyydä tarjous koulutuksesta!

Facebook-koulutukset

Facebook-mainosten 20% tekstirajoitus

Facebook mainonnan 20% tekstisääntö

Facebook

Facebook- ja Instagram -mainonta – huomioita niiden yhdistämisestä

Facebook- ja Instagram-mainonta

Mainonta